فضای جهانی به مقابله با رژیم اسرائیل پیش می رود

  • انتشار: ۳ حوت ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 18530

رهبر ایران در روز گرامیداشت از مبارزه مردم فلسطین در مقابل زورگویی های اسرائیل گفت که آنانی که رژیم اسرائیل را در این منطقه به وجود آوردند تا از طریق تحمیل یک درگیری طولانی‌مدّت، مانع از ثبات و استقرار و پیشرفت منطقه شوند، اینک نیز در پسِ فتنه‌های موجود قرار دارند.

به گزارش آی یو وی ام پرس رهبر ایران گفت که فتنه‌هایی که موجب شده است تا توانمندی‌های ملت های منطقه در درگیری‌های عبث و بیهوده به خنثی کردن یکدیگر مصروف شود و با فشل شدن همه، آنگاه فرصت برای قدرت‌گیری هرچه بیشتر رژیم غاصب صهیونیستی فراهم آید.

همچنان در این میان، شاهد تلاش خیرخواهان و عقلا و حکمای امّت اسلامی هستیم که دلسوزانه در پی حلِّ این اختلافات هستند؛ اما متأسفانه، توطئه‌های پیچیده‌ی دشمن، توانسته است با بهره‌گیری از غفلت برخی دولت ها، جنگ های داخلی را بر ملت ها تحمیل کند و آنها را به جان یکدیگر بیندازد و تلاش این خیرخواهان امت اسلامی را کم اثر کند.

آنچه در این میان حائز اهمیت است، تضعیف جایگاه مسئله‌ی فلسطین و تلاش برای خروج آن از اولویت است.

با وجود اختلافاتی که کشورهای اسلامی با یکدیگر دارند که برخی از آنها طبیعی و برخی دیگر توطئه‌ی دشمن و برخی دیگر ناشی از غفلت است، لیکن همچنان عنوان فلسطین می تواند و باید، محور وحدت همه‌ی آنان باشد. یکی از دستاورد های این نشست ارزشمند، مطرح کردن اولویت نخست جهان اسلام و آزاد‌ی خواهان جهان، یعنی موضوع فلسطین و ایجاد فضای همدلی برای تحقق هدف والای حمایت از مردم فلسطین و مبارزات حق‌طلبانه و عدالت‌جویانه‌ی آنان است.

هرگز نباید از اهمیت حمایت سیاسی از مردم فلسطین غافل بود که در جهان امروز از اولویت ویژه‌ای برخوردار است.

ملت های مسلمان و آزادی‌خواه با هر سلیقه و روش، اما می توانند در یک هدف گرد هم ‌آیند و آن فلسطین و ضرورت تلاش برای آزادی آن است.

با پدیدار شدن نشانه‌های افول رژیم صهیونیستی و ضعفی که بر متحدان اصلی آن به ویژه ایالات متحده‌ی‌ آمریکا حاکم شده است، مشاهده میشود که اندک اندک، فضای جهانی نیز به سمت مقابله با اقدامات خصمانه و غیرقانونی و غیر انسانی رژیم صهیونیستی میل می کند، البته هنوز جامعه‌ی جهانی و کشورهای منطقه نتوانسته‌اند به مسئولیّت خود در برابر این مسئله‌ انسانی عمل کنند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟