فصل جدید روابط کابل و اتحادیۀ اروپا

  • انتشار: ۱۲ سرطان ۱۳۹۴
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 6884

خبرگزاری اطلس ـ توافقنامه همکاری میان افغانستان و اتحادیه اروپا توسط مشاور اقتصادی اشرف‌غنی و نماینده عالی این اتحادیه در کاخ ریاست‌جمهوری افغانستان به امضا رسید.
در بیانیه‌یی منتشر شده توسط دفتر مطبوعاتى ریاست‌جمهوری آمده است که این توافقنامه روز پنجشنبه توسط عمر زاخیلوال مشاور اقتصادی رییس‌جمهور افغانستان و فدریکی موگیرینی نماینده عالی اتحادیه اروپا به امضاء رسید.
اشرف‌غنی در مراسمى که به همین مناسبت در کاخ ریاست‌جمهوری افغانستان برگزار شد، گفت: نهایی شدن این توافقنامه فصل جدیدی از همکاری میان افغانستان و اتحادیه اروپا است.
رییس‌جمهور افزود: هدف از امضای این توافقنامه ایجاد فرصت شغلی برای مردم افغانستان است.
وى به سفیران کشورهای عضو اتحادیه اروپا که در این محفل حضور داشتند گفت دولت کابل بر یک چارچوب بودجه‌ ای کار می‌کنند تا برنامه بودجه‌ ای افغانستان را در هر ۴ سال تعیین کند.
اشرف‌غنی ادامه داد: یکی از مشکلات ما نبود ظرفیت کاری برای مصرف موثر بودجه است که با اجرای این برنامه مشکل مذکور رفع خواهد شد.
فدریکا موگرینی نمایندۀ عالی اتحادیه اروپا در امور روابط خارجی و معاون کمیسیون اروپا نیز گفت: افغانستان در ۱۳ سال گذشته، دستاوردهای زیادی داشته اما این کشور با چالش‌های زیاد نیز روبرو است.
این توافقنامه برای تصویب نهایی به پارلمان اتحادیه اروپا فرستاده خواهد شد.
چندی قبل، نورالحق علومی وزیر داخلۀ و و خانم پیا اشتیرن‌وال نماینده اتحادیه اروپا توافقنامه همکاری و ارتقای ظرفیت پولیس کشور را به امضا رسانده بودند.
پیا اشتیرن‌وال نماینده اتحادیه اروپا نیز در این نشست خبری تأکید کرده بود که کمک‌های این اتحادیه تا سال ۲۰۱۷ به افغانستان ادامه خواهد یافت.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟