فساد در نهاد امنیتی افغانستان سبب قدرتمندتر شدن طالبان شده است

  • انتشار: ۶ ثور ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 21342

مایکل میلبن نماینده ویژه اتحادیه اروپا در افغانستان می گوید که فساد در نهاهای امنیتی و دفاعی افغانستان، زمینه قدرتمندتر شدن طالبان را فراهم کرده است.

فرانزمایکل میلبن، نماینده ویژه و رییس هیات اتحادیه اروپا در کابل با نشر گزارشی گفته است که هنوزهم فساد در بین مقام های ارشد نیروهای ارتش و پولیس ملی افغانستان بزرگ‌ترین چالش در نهادهای امنیتی افغانستان می باشد.

آقای میلبن در گزارش تازه خود تاکید کرده است که فساد در نهادهای امنیتی و دفاعی، توانایی نیروهای امنیتی را در جنگ کنونی کاهش داده و سبب قدرت گیری طالبان در برابر نیروهای امنیتی شده است.

این مقام اتحادیه اروپا در کابل تاکید کرد که صلح در افغانستان ممکن است اما فساد در نهادهای امنیتی، بزرگترین مانع تامین صلح در کشور شده است.

آقای میلبن در این گزارش اتحادیه اروپا به صراحت بیان کرده است، هر هفته فساد در نهادهای امنیتی کشف و سبب تلفات نظامیان می شود، زیرا اسلحه و مهمات به گروه طالبان به فروش می رسد که این امر، تاثیر منفی در روند تامین صلح به جای گذاشته است.

جمهور می نویسد؛ بر بنیاد گزارش اتحادیه اروپا، برای تامین صلح، باید مبارزه جدی با فساد صورت گیرد و بالای نیروهای امنیتی تمرکز بیشتری شود تا از پیشرفت گروه طالبان در میدان جنگ جلوگیری شود.

گزارش اتحادیه اروپا در حالی به نشر می رسد که روز جمعه گذشته حمله ده تن از تروریست های طالبان به قول اردوی 209 شاهین در ولایت بلخ، باعث شد تا بیش از 140 تن از افسران و سربازان ارتش جانشان را از دست بدهند، همچنین در این حمله ده ها تن از این نیروهای ارتش زخمی شدند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟