فروش زمین های دولتی در ارزگان از سوی طالبان

  • انتشار: ۲۷ دلو ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 18183

اعضای شورای ولایتی ارزگان از فروش زمین های دولتی بدست طالبان در این ولایت ابراز نگرانی کرده و خواهان رسیدگی دولت مرکزی به این معضل شده اند.

آنان می گویند که طالبان از چندی به این طرف زمین های دولتی را با قباله ی که از سوی طالبان تدوین شده است، به فروش می رساند.

یک عضو شورای ولایتی ارزگان که خواست نامش ذکر نشود، گفته است که طالبان در مناطق تحت کنترل خود زمین های دولتی را غصب و آن را به مردم با قیمت مناسب می فروشند.

منبع هر چند در مورد این که طالبان از هر جریب زمین چی مقدار پول اخذ می کنند ابراز بی خبر کرد اما گفت که این گروه با این کارشان جنگ افزار خریداری می کنند.

این عضو شورای ولایتی ارزگان می گوید که طالبان در نظر دارند تا با فروش زمین در این ولایت از یک طرف جنگ افزار بخرد و از سوی دیگر سرباز گیری کنند.

او همزمان افزود که اگر دولت مرکزی جلوی این کار طالبان را نگیرند در بهار سال آینده طالبان خود را بیشتر از گذشته تجهیز کرده و مناطق بیشتری را در ارزگان تحت حاکمیت خود قرار خواهند داد.

گفته می شود که طالبان در ارزگان زمین های دولتی را به فروش می رسانند و در برخی مناطق برای مردم نیز زمین به اجاره می دهند.

منبع گفت که طالبان زمین های دولتی و زمین های کسانی که به دولت کار می کنند را به فروش می رسانند.

به گفته منبع این کار طالبان از هر جانب به ضرر و زیان دولت است زیرا طالبان با این کار خود در بین مردم تفرقه می اندازد و از این کار به نفع خود استفاده می کنند.

پیش از این گروه طالبان در ولایت ارزگان به مردم هشدار داده بودند که اگر از طالبان حمایت نکنند زمین های آنان را ضبط می کنند.

گروه طالبان اما تا هنوز در این مورد ابراز نظر نکرده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟