فرمان ترامپ علیه مهاجران جنجالی شد

  • انتشار: ۱۴ دلو ۱۳۹۸
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 76487

افزودن کشورهای نیجریا، میانمار، اریتره، قرغزستان، سودان و تانزانیا به لیست قانون منع مهاجرتی دولت امریکا، باعث واکنش منفی این کشورها شده است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا در ادامه سیاست‌های ضد مهاجرتی خود، نام نیجریا، میانمار، اریتره، قرغزستان، سودان و تانزانیا را به لیست قانون منع مهاجرتی افزود. طبق گزارش الجزیره، این فرمان ضد مهاجرتی ترامپ که قرار است از تاریخ ۲۱ فبروری عملی شود، با واکنش کشورها فوق الذکر مواجه شده است.

وزیر خارجه اریتره در گفت‌‍و‌گو با «رویترز» گفت که دولت اریتره این ممنوعیت اعمالی امریکا را اقدامی سیاسی و برهم زننده روابط بین دو کشور دانسته و این اقدام را غیرقابل قبول عنوان کرد.

وزارت خارجه قرغزستان هم طی انتقاد شدید از اقدام امریکا در افزودن نام این کشور آسیای مرکزی تاکید کرد، این اقدام دولت ترامپ  بر روابط دو کشور آسیب می‌زند.

دولت نیجریا هم از تشکیل یک کمیته برای بررسی این اقدام ضد مهاجرتی امریکا‌ خبر داد. ریاست جمهوری این کشور در یک بیانیه به این موضوع واکنش نشان داد. در بخشی از این بیانیه تصریح کرد: «نیجریا به حفظ روابط سازنده با ایالات متحده و دیگر متحدان بین‌المللی به ویژه در موضوعات مرتبط با امنیت جهانی متعهد باقی می‌ماند».

دولت تانزانیا در واکنش به این اقدام امریکایی‌ها، اعلام کرد، واشنگتن هنوز به دولت تانزانیا درباره قانون منع مهاجرتی رسما اطلاع رسانی نکرده است.

پیش از این ، امریکا در سال ۲۰۱۷ بعد از روی کار آمدن ترامپ، ورود اتباع هفت کشور شامل ایران، لیبیا، سوریه، سومالیا، کوریائی شمالی، ونزوئلا و یمن را ممنوع کرده بود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟