فرمان اشرف غنی درباره برگزاری انتخابات در غزنی

  • انتشار: ۳ عقرب ۱۳۹۷
  • سرویس: انتخاباتتیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 49116

به گزارش خبرگزاری اطلس، اشرف غنی به سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری و انجنیر محمد خان، معاون اول ریاست اجرائی دستور داد که مشکل انتخابات پارلمانی در غزنی را بررسی و حل کنند.

اشرف غنی تاکید کرد که تمام مردم افغانستان باید در انتخابات پارلمانی سهم داشته باشند.

وی از مشارکت گسترده مردم در روند برگزاری انتخابات پارلمانی نیز تقدیر کرد و افزود: نیروهای امنیتی و دفاعی کشور در راستای تامین انتخابات مجلس نمایندگان تلاش زیادی انجام داده‌اند.

در اوایل ماه ثور کسانی که خواستار حوزه ای شدن انتخابات در غزنی بودند دروازه دفتر ولایتی کمیسیون انتخابات در این ولایت را مسدود کردند. به همین سبب ثبت نام نامزدان انتخابات پارلمانی و رای دهندگان در ولسوالی‌های این ولایت آغاز نشد. به دنبال آن کمیسیون انتخابات فیصله کرد که غزنی به سه حوزه انتخاباتی تقسیم شود. این تصمیم اعتراض بخشی دیگر از شهروندان این ولایت را به دنبال داشت و آنها نیز اقدام به بستن دروازه دفتر کمیسیون کردند.

پس از کشته شدن جنرال عبدالرازق، فرمانده پلیس و جنرال مومن حسین خیل، رئیس امنیت ملی قندهار، انتخابات پارلمانی این ولایت نیز به تعویق افتاد و قرار است روز شنبه آینده برگزار ‌شود.

انتخابات پارلمانی افغانستان در تاریخ ۲۸ و ۲۹ میزان سال جاری در ۳۲ ولایت کشور با بهره گیری از سیستم انگشت‌نگاری برگزار شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟