فرمانده پولیس کابل: وقوع جرم کاهش یافته است

  • انتشار: ۱۷ عقرب ۱۳۹۴
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 11255

فرماندهی پولیس کابل می‌گوید که گراف رویدادهای جنایی در شهر کابل در مقایسه به سال گذشته کاهش یافته و از برخی جنایات و فعالیت‌های تخریبی نیز جلوگیری صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از ماندگار، عبدالرحمان رحیمی فرمانده امنیۀ کابل دیروز به خبرنگاران گفت، در دو هفته گذشته ۱۳۶ تن را در ۷۳ قیضه مختلف جنایی و تروریستی در شهر کابل بازداشت کرده اند.

آقای رحیمی گفت که این جرایم شامل قتل، دزدی‌های مسلحانه، قاچاق مواد مخدر و دیگر موارد اند که بیشتر عاملان آن به جرم شان اعتراف کرده اند.

وی گفت: «جرایم نسبت به سال گذشته کاهش یافته، چرا این‌گونه جرایم وجود دارد؟ عاملش این است بدون شک غریبی، مجبوری و افراد مبتلا به مواد مخدر که از کشورهای همسایه می‌آیند باعث این جرایم می‌گردند. وقتی کسی مجبور باشد هر عملی را انجام می‌دهد.»

آقای رحیمی گفت که در کنار این پولیس ۲۴ تن دیگر را در ارتباط به دست داشتن قاچاق مواد مخدر و انتقال ۷۰ بوتل مشروبات الکولی دستگیر کرده است.

وی افزود، فرماندهی امنیه کابل در یک هفته گذشته از وقوع برخی از حوادث تروریستی در شهر کابل و ولسوالی‌های آن نیز جلوگیری کرده است.

رحیمی فرمانده امنیه کابل هم چنان گفت که پولیس کابل در دو هفته گذشته از شهر کابل و ولسوالی های آن ۱۰ فیر راکت ام بی یک، ۹ فیر مرمی آر پی جی، ۱۰ حلقه ماین چسپکی، ۸ حلقه ماین ضد وسایط و ۴۰ کیلوگرام مواد انفجاری را کشف و خنثی کرده است.

مقامات فرماندهی امنیه کابل در حالی از کاهش حوادث جنایی در شهر کابل خبر می‌دهند که هم اکنون باشنده‌گان این شهر از وجود افراد مسلح غیر مسوول و جرایم جنایی شکایت دارند و می‌گویند، چنانکه لازم است به این جرایم رسیدگی نمی‌شود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟