فرمانده پرقدرت سپاه پاسداران ایران، در نامه ای از پایان داعش در عراق و سوریه خبر داده است

  • انتشار: ۳۰ عقرب ۱۳۹۶
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 33534
سلیمانی

قاسم سلیمانی فرمانده نیروهای قدس سپاه پاسداران ایران با اشاره به جنایات و خشونت های داعش، از نقش آمریکا در ایجاد این گروه سخن گفته و نوشته است، بیش از شش هزار جوان فریب خورده به نام دفاع از اسلام به صورت انتحاری با موترهای پر از مواد منفجره خود را در میادین، مساجد، مدارس، حتی شفاخانه و مراکز عمومی مسلمان ها منفجر کردند که ده ها هزار تن از مردان، زنان و کودکان بی گناه به شهادت رسیدند.

قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه در نامه ای آیت الله خامنه ای رهبر ایران، از پایان داعش خبر داده است.

سلیمانی در این نامه ضمن اینکه گروه داعش را یک «گروه آمریکایی-صهیونیستی» عنوان کرده، ازاد سازی بوکمال اخرین پایگاه مهم داعش را به معنی پایان حکومت داعش دانسته است.

آقای سلیمانی در نامه خود نوشته است، در نتیجه اعمال جنایتکارانه داعش، ده ها هزار مرد، زن و کودک بی گناه به شهادت رسیده است و تمامی این جنایت ها بنا به اعتراف عالی ترین مقام رسمی آمریکا که هم اکنون ریاست جمهوری این کشور را بر عهده دارد توسط رهبران و سازمان های مرتبط با آمریکا طراحی و اجرا گردیده است کما اینکه همچنان این روش توسط رهبران کنونی آمریکا در حال طراحی و اجرا است.

سلیمانی در نامه خود دولت سوریه و عراق، حزب الله و رهبر ایران و علی سیستانی و حشد الشعبی تشکر کرده است.

سلیمانی نامه خود به آقای خامنه ای را با آیه «انّا فَتَحنا لَکَ فتحاً مُبینا» آغاز کرده و داعش را «فتنه ای خطرناک شبیه فتنه های زمان امیرالمومنین» توصیف کرده که هدف آن «آتش افروزی وسیع در عالم اسلامی و درگیر نمودن مسلمانان با یکدیگر توسط دشمنان اسلام» بود.

سلیمانی در این نامه گفته است که خسارت هایی که این گروه در عراق و سوریه ایجاد کرده اند در یک برآورد اولیه پانصد میلیارد دالری است.

وی همچنین افزده است که دولت های عراق و سوریه و «خصوصا حشد الشعبی مقدس» و «نقش محوری حزب الله به رهبری سید پر افتخار آن، جناب سید حسن نصر الله (حفظه الله تعالی)» نقش اصلی را در شکست داعش داشته اند.

فرمانده نیروهای قدس سپاه در پایان این نامه نوشته است: «حقیر به عنوان سرباز مکلف شده از جانب حضرتعالی در این میدان، با اتمام عملیات آزادسازی ابوکمال آخرین قلعه داعش با پایین کشیدن پرچم این گروه آمریکایی – صهیونیستی و برافراشتن پرچم سوریه، پایان سیطره این شجره خبیثه ملعونه را اعلام می کنم و به نمایندگی از کلیه فرماندهان و مجاهدین گمنام این صحنه و هزاران شهید و جانباز مدافع حرم ایرانی، عراقی، سوریه ای، لبنانی، افغانستانی و پاکستانی که برای دفاع از جان و نوامیس مسلمانان و مقدسات آنان جان خود را فدا کردند این پیروزی بسیار بزرگ و سرنوشت ساز را به حضرت عالی و ملت بزرگوار ایران اسلامی و ملت های مظلوم عراق و سوریه و دیگر مسلمانان جهان تبریک و تهنیت عرض می نمایم و پیشانی شکر را در مقابل پیشگاه خداوند قادر متعال به شکرانه این پیروزی بزرگ بر زمین می ساییم.»

از سوی دیگر المیادین درباره نقش قاسم سلیمانی در آزادی البوکمال نوشته است که علت انتقال سردار سلیمانی به اتاق عملیات البوکمال، شکست رهبری آمریکا بوده است. المیادین نوشته است که برای جلوگیری از ورود نیروهای مورد حمایت آمریکا، آزادی شهر زودتر از وقوع آن اعلام شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟