فرمانده ارشد آمریکایی: از تمام ابزار برای نابودی تروریستان در خاک پاکستان استفاده می کنیم

  • انتشار: ۴ میزان ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 31116

جنرال جفری هریگن فرمانده نیروهای هوایی ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا اعلام کرد که در استراتژی جدید واشنگتن، از تمام ابزار برای نابودی مراکز امن تروریست‌ها در خاک پاکستان و کشاندن طالبان به میز مذاکرات استفاده خواهد شد.

جنرال جفری هریگن فرمانده نیروهای هوایی در ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا گفت: واشنگتن از تمام گزینه‌های نظامی، اقتصادی، اطلاعاتی و دیپلوماتیک برای کشاندن طالبان به میز مذاکرات و اعمال فشار بر پاکستان استفاده خواهد کرد.

این جنرال ارشد آمریکایی در دفتر مطبوعاتی وزرات خارجه آمریکا اعلام کرد: همچنین بر اساس استراتژی جدید واشنگتن مراکز امن تروریست‌ها در خاک پاکستان باید نابود شوند.

وی تصریح کرد: ما از ابزار نظامی، اقتصادی، اطلاعاتی و دیپلوماتیک استفاده می‌کنیم تا مطمئن شویم که پاکستان به هیچ گروه تروریستی اجازه داشتن مراکز امن را نمی‌دهد و از هند می‌خواهیم تا در این مورد با ما همکاری کند.

جنرال جفری هریگن تاکید کرد که تلاش داریم تا در نهایت فشار کافی به طالبان وارد شود تا این گروه بر سر میز مذاکراه برای مصالحه با دولت افغانستان حاضر شود.

فرمانده نیروهای هوایی ستادفرماندهی مرکزی آمریکا اظهار داشت: با استفاده از این روش می‌خواهیم تا فرصتی را که افغان‌ها برای حکومتداری، امنیت و ثبات نیاز دارند فراهم کنیم.

وی ادامه داد: در حال بررسی نیازمندی‌های حمایت هوایی از نیروهای خود در افغانستان هستیم تا به نیازهای هوایی نیروهای جدیدی که به این کشور اعزام می‌شوند رسیدگی کنیم.

این ماقم ارشد نظامی آمریکا افزود: تلاش‌ها برای ایجاد هماهنگی بین نیروهای هوایی و زمینی در افغانستان ادامه دارد و تعداد جنگنده‌های مستقر در پایگاه بگرام نیز افزایش یافته‌اند.

فرمانده نیروهای هوایی ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا ضمن تاکید بر اهمیت نیروهای هوایی افغانستان گفت: تعداد نیروهای هوایی این کشور طی چند سال آینده نیز سه برابر افزایش خواهد یافت.

این مقام آمریکایی در حالی از افزایش فشارها بر پاکستان و گروه طالبان با همکاری هند خبر می‌دهد که جنرال ماتیس وزیردفاع آمریکا نیز برای گفت‌وگو در مورد افغانستان به هند سفر کرده است.

به نظر می‌رسد که در برنامه چهار ساله امنیتی مشترک کابل-واشنگتن بجز افزایش نیروهای ویژه افغان و تشکیل 20 هزار نیروی محلی قرار است نیروهای هوایی نیز به سه برابر افزایش یابد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟