فرمانده ارتش پاکستان: هیچ مکان امنی برای تروریست ها در پاکستان وجود ندارد

  • انتشار: ۲۹ دلو ۱۳۹۶
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 37231

جنرال قمر جاوید باجوا فرمانده ارتش پاکستان گفت که کشورش علیه گروه های تروریستی اقدام کرده و هیچ جای امنی برای آنها در خاک کشورش وجود ندارد.

رسانه های پاکستانی گزارش دادند، جنرال قمر جاوید باجوا روز گذشته (شنبه) در اجلاس امنیتی مونیخ گفت که پاکستان القاعده، تحریک طالبان و دیگر گروه های ستیزه جو را شکست داده و می توان با افتخار گفت که هیچ پناهگاه امنی برای آنها در خاک ما وجود ندارد.

وی مواضع پاکستان در خصوص امنیت جهانی و منطقه ای را تشریح کرد و گفت :تروریست ها در افغانستان پناهگاه هایی دارند که برای حمله به پاکستان با همدیگر هماهنگ می شوند.

جنرال باجوا با بیان اینکه پاکستان آماده همکاری با دیگر دولت ها برای استقرار صلح و ثبات در افغانستان است، ادامه داد:تلاش های مشترک همه کشورها برای ریشه کنی تهدیدات تروریسمی مورد تاکید است.

فرمانده ارتش پاکستان همچنین با ابراز نگرانی درباره حضور تروریست ها در افغانستان، افزود: اسلام آباد روند دیوارکشی در مرز مشترک خود با افغانستان را انجام داده اما از بین بردن تروریسم نیازمند همکاری جهانی است.

جنرال باجوا به ادعاهایی در خصوص گروه های تروریستی همچون داعش در افغانستان اشاره کرد و ادامه داد: قلمرو هیچ کشوری نظیر پاکستان و افغانستان نباید علیه دیگر کشورها استفاده شود.

این اظهارات فرمانده ارتش پاکستان در حالی مطرح می شود که حکومت افغانستان، بارها پاکستان را متهم به حمایت از هراس افکنی کرده و پاکستان هر بار این ادعاها را رد کرده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟