فرصت دو ماهه حزب جمعیت به عطا محمد نور

  • انتشار: ۱۸ دلو ۱۳۹۵
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 17742

حزب جمعیت اسلامی به عطا محمد نور، رییس اجرایی این حزب و سرپرست ولایت بلخ دو ماه مهلت داده تا گفتگوهایش را با رییس جمهور نهایی سازد.

واقف حکیمی، سخنگوی حزب جمعیت در گفتگو با بی‌بی‌سی فارسی می‌گوید مذاکرات عطا محمد نور با رییس جمهور غنی در شورای رهبری حزب با جزئیات مورد بحث قرار گرفته و تایید شده‌است.

آقای حکیمی می‌گوید شورای رهبری حزب جمعیت این مذاکرات را به ریاست آقای نور تایید کردند که باید صورت گیرد و در مدت دوماه به نتیجه برسد.

این در حالی‌ست که گفت‌گوهای عطا محمد نور از آدرس جمعیت با رییس جمهور تنش‌های درون‌حزبی را در جمعیت ایجاد کرده بود و حتا برخی از چهره‌های این حزب به آن اعلام مخالفت کردند.

اما سخنگوی این حزب می‌گوید اختلاف نظرها در هر جریان سیاسی یک سنت است ولی بالاخره منتهی به یک نتیجه و تصمیم‌گیری شده‌است.

در همین حال عطا محمد نور پیش از این عبدالله را در عملی‌کردن تعهداتش ناکام خوانده و گفته بود که خودش ناگزیر شده تا از آدرس جمعیت با رییس جمهور وارد گفت‌گو شود.

واقف حکیمی در رابطه به پرسشی مبنی بر این‌که اعضای جمعیت گفته‌اند یک فرصت دیگر به عبدالله داده شود، می‌گوید که مذاکرات عبدالله به معنای برداشتن یا گرفتن حمایت جمعیت از داکتر عبدالله به عنوان رییس اجرایی حکومت وحدت ملی نیست.

او داکتر عبدالله را یکی از اعضای ارشد و مهم شورای رهبری جمعیت می‌داند و می‌گوید تا هنوز گفت‌گوهای عطا محمد نور به موافقت‌نامه تبدیل نشده و مذاکرات برای این توافق جریان دارد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟