فرصت تاریخی برای عبدالله

  • انتشار: ۴ حوت ۱۳۹۸
  • سرویس: دیدگاهسیاست
  • شناسه مطلب: 78906
عبدالله عبدالله

نمی‌دانم داکتر عبدالله این شب و روزها در چه فکری است و این همه شور و هیجان و بیزاری از وضع موجود را چه گونه تفسیر می‌کند. اما واقع این است که او در آستانه یک فرصت تاریخی قرار گرفته است. او می‌تواند تاریخ ساز شود و یک صفحه جدیدی را در تاریخ افغانستان باز کند.

دفعه قبل بازی برده را به باخت تبدیل کرد و سیمای یک مرد مردد و ضعیف از خود تصویر کرد. اینک همسویی با این موج مردمی، می‌تواند از او یک مرد مورد اعتماد و شایسته توجه در روزهای سخت بسازد. ایستادگی بر سر حق مردم، خواست تغییر، مقابله با زورگویی و تقلب و فساد و خشونت افتخاری نیست که تاریخ نصیب هرکس بکند و فرصت اندکی نیست که در خانه هرکسی را بکوبد. این فرصت اکنون در دستان داکتر عبدالله است.

همه مردان استخوان‌دار سیاست، در پیرامون او صف بسته و جسورانه شمشیر می‌زنند. اگر او با مماشات و ندانم‌کاری و انشاء الله، این فرصت را نابود کند، بهره‌ ای جز نفرین و نفرت نسل امروز و فردا را نخواهد داشت.

جز ایستادگی و همسویی با خواست مردم، هر مصلحتی که داکتر عبدالله ادعا کند دروغ و هر وعده‌ی که به او داده شود فریب است. عبدالله اگر بختِ یار و عقلِ بیدار دارد، این فرصت را از کف نمی‌دهد. اما اگر بختش خفته و عقلش کور است، اسیر فتنه و فریب بازیگران بازار مکاره سیاست خواهد شد.

به هرحال این یک فرصت تاریخی برای داکتر عبدالله است. بادا که قدرش را بداند. اگر قدر این فرصت را نداند، پشیمانی دردناکی در انتظار اوست”.

نویسنده: علی امیری

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟