فرستاده ویژه سازمان در امور سوریه: تحولات اساسی در بحران سوریه بوجود می آید

  • انتشار: ۲۶ اسد ۱۳۹۶
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 29105

فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه پیش بینی کرد که اوایل ماه سپتامبر آتی، تحولاتی خاص در ارتباط با راه حل برای بحران سوریه حاصل شود.

به گزارش پایگاه خبرگزاری روسیه، استفان دی میستورا فرستاده سازمان ملل به سوریه روز پنج شنبه پس از نشست گروه کاری ویژه امور انسانی (وابسته به گروه بین المللی حمایت از سوریه) در جمع خبرنگاران گفت: در آغاز ماه سپتامبر شاهد تحولاتی چشمگیر درارتباط با حل بحران سوریه خواهیم بود. در اواخر اوت، از من خواهند خواست که گزارشی را درباره مذاکرات فنی ارائه کم و درباره دور جدید مذاکرات صحبت کنم.

وی تاکید کرد که تلاش می شود تا دور جدید مذاکرات جینوا، کمی قبل از نشست های مجمع عمومی سازمان ملل برگزار شود. البته مذاکرات فنی به تعویق خواهد افتاد تا معارضان بتوانند به نقطه نظری مشخص دست یابند.

دی میستورا تاکید کرد که توافق های مربوط به «مناطق کاهش تنش»، به کاهش خشونت در برخی از مناطق منجر شده ومسکو متعهد شده است که پلیس نظامی خود را برای نظارت بر مناطق کاهش تنش مستقر کند.

وی درباره کمک های انسانی و رساندن آن ها به دست مردم سوریه گفت که کمک ها برای اردوگاه های الیرموک، کفریا و الفوعه آماده و ارسال خواهد شد.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟