فردا اون و این در یک دیدار تاریخی با یکدیگر گفتگو می کنند

  • انتشار: ۶ ثور ۱۳۹۷
  • سرویس: بین المللسیاست
  • شناسه مطلب: 40249

قرار است فردا در اتفاقی نادر، کیم جونگ اون رهبر کوریای شمالی با همتای جنوبی خویش مون جائه این در روستایی مرزی بین دو کشور دیدار کنند.

به گزارش رویترز کیم جونگ اون رهبر کوریای شمالی فردا (جمعه) با مون جائه اون رئیس جمهور کوریای جنوبی در منطقه مرزی دو کشور با نام پانمونجوم دیدار خواهند کرد.

روستای پانمونجوم که قرارداد متارکه جنگ میان دو کوریا در سال 1953 در آن به امضا رسید، محل دیدار این دو همسایه متخاصم است. این یک اتفاق نادر پس از پایان جنگ دو کوریا در سال 1953 میلادی است.

دو کوریا برای برگزاری هر چه بهتر این نشست در قالب سه دور پیش مذاکره بیش از 300 بار تا کنون با یکدیگر رایزنی کرده اند آنها حتی روی جزییات این نشست از جمله اینکه نهار چه غذایی سرو کنند، کدام یک از روسای دو کشور ابتدا وارد سالن شود و اینکه کدام بخش از احوال پرسی و دست دادن دو رهبر به صورت زنده پخش شود به توافق رسیده اند.

کاخ آبی کوریای جنوبی حتی اعلام کرده است رییس جمهور این کشور برای اینکه از نظر فیزیکی نیز آمادگی بهتری داشته باشد روز قبل از مذاکره ورزش و پیاده روی خواهد کرد.

کیم جونگ اون پس از آنکه در ساعت 9 و 30 دقیقه صبح از مرز عبور کرده و مورد استقبال ستاد تشریفات قرار می گیرد، در ساعت 10 و 30 دقیقه وارد کاخ صلح در این روستا می شود.

کیم جونگ اون در این سفر 9 همراه خواهد داشت که کیم یو جونگ خواهر او و کیم یونگ نام مرد شماره دو کوریای شمالی از آن جمله هستند.

همچنین پس از این دیدار یک درخت کاج در منطقه مرزی دو کشور به نشانه صلح و شکوفایی کاشته شده و سران دو کشور آن را آبیاری خواهند کرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟