فراهم سازی 200 هواپیما و هلیکوپتر از سوی آمریکا برای ارتش ملی

  • انتشار: ۱۰ حمل ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 20297

مقام در وزارت دفاع می گویند؛ قرار است در سفر یک هیئت عالی رتبه پاکستانی به افغانستان، برای فراهم ساختن 200 هلیکوپتر و هواپیمای نظامی به افغانستان بحث و تبادل نظر صورت بگیرد.

مقام‌ها می‌گویند که قرار است ایالات متحدۀ امریکا ۲۰۰ هلیکوپتر و هواپیمای دیگر را به نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان فراهم کند.

دولت وزیری، سخنگوی وزارت دفاع ملی، گفته است که فراهم آوری این جنگ افزار و تجهیزات نظامی، بخشی از پلان چهارساله برای تقویت و تجهیز نیروهای افغان و درهم کوبیدن شورشگری طالبان است.

آقای وزیری گفته است که بحث در مورد این پلان، بخشی از اجندای هیات عالیرتبۀ امریکایی است که انتظار می رود تا چند هفتۀ دیگر به کابل بیاید. هرچند ترکیب هیات امریکایی که قرار است به کابل برود، تا کنون مشخص نشده است.

همزمان با این، محمد حنیف اتمر، مشاور امنیت ملی افغانستان روز چهار شنبه برای بحث در مورد همکاری دوجانبه میان کابل و واشنگتن، کنفرانس ویدیویی یک ساعته با همتای امریکایی خود داشت.

پس از رویکار آمدن حکومت به رهبری دونالد ترامپ در ایالات متحدۀ امریکا، این نخستین هیات عالیرتبۀ امریکایی است که به افغانستان سفر خواهد کرد.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟