«فرار از زندان» در هرات ناتمام ماند!

  • انتشار: ۲۵ اسد ۱۳۹۴
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 8279

چهارتن از هراس‌افگنان که دست به فعالیت‌های تروریستی در ولایت هرات می‌زدند و با طالبان هم‌کاری می‌کردند در عملیات‌های جداگانۀ نیروهای امنیت ملی بازداشت شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از خامه، ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان پس از چاشت روز یک‌شنبه(۲۵ اسد) با نشر خبرنامه‌یی می‌گوید ملا غوث الدین، یک تن از اعضای طالبان که مصروف جمع آوری عشر و ذکات از بازرگانان و شهروندان ولسوالی رباط سنگی بود در این ولسوالی بازداشت شده‌است.

هم‌چنان دوتن از صرافان به نام‌های عبدالغنی و محمد که باشنده‌گان ولسوالی شیندند و مصروف کمک مالی و اجرای حواله‌های پولی طالبان بودند نیز بازداشت گردیده‌اند.

این دوتن تصمیم داشته‌اند تا دو صد و ۹۴ هزار کلدار پاکستانی را به ملا جمیل، ولسوال نام‌نهاد طالبان در ولسوالی شیندند تسلیم کنند که پیش از آن بازداشت شده‌اند.

در همین حال ریاست امنیت ملی می‌گوید که از ایجاد یک تونل در زندان ولایت هرات به خاطر فرار زندانیان این زندان نیز جلوگیری شده‌است.

قرار بوده تا در فاصلۀ چندمتری این زندان تونلی کنده شود اما نیروهای امنیت ملی از آن جلوگیری و یک تن به نام غلام نبی را در پیوند به آن بازداشت کرده‌اند.

ریاست امنیت ملی می‌افزاید دوتن از افرادی که در مسیر شاه‌راه هرات- بادغیس در ولسوالی کرخ هرات توسط گروه طالبان ربوده شده بودند نیز از قید آنان آزاد گردیده به خانه‌واده‌های‌شان تسلیم شدند.

این در حالی‌ست که چندساعت پیش نیز امنیت ملی از بازداشت دوتن به جرم آدم ربایی و جداسازی عضو بدن افراد و کشف یک ذخیره‌گاه جنگ‌افزار در هلمند خبر داد.

01 02

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟