فایننشال تایمز: آمریکا باید به پیشنهاد خود در مورد مذاکره با طالبان پایبند باشد

  • انتشار: ۲ اسد ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیامنیت و حوادثتیتر 1
  • شناسه مطلب: 45444

یک رسانه خارجی می نویسد که جنگ در افغانستان به شدت جریان دارد، تلفات نظامیان افغانستان به شدت افزایش یافته است و همین موضوع باعث می شود تا آمریکا به پیشنهاد خود مبنی بر مذاکره با طالبان پایبند باشد.

روزنامه فایننشال تایمز نوشته است، امریکا باید به پیشنهاد گفتگوها خود با طالبان پایبند باشد. این روزنامه با اشاره به وضعیت وخیم امنیتی افغانستان نوشته است که افغانستان باید با طالبان از طریق گفتگو و مذاکره وارد شود.

به نوشته این روزنامه، اظهارات جنرال جان نیکلسون فرمانده نیروهای بین‌المللی در افغانستان که از وزیر خارجه امریکا در مورد گفتگو ها با طالبان نقل کرد، به سرخط رسانه‌ها مبدل شده است.

فایننشال تایمز در ادامه می‌افزاید، امریکا در نخست انتظار داشت که طالبان را به سرعت و به صورت کامل شکست می‌دهد، اما ارتش ایالات متحده از مدت‌ها از این امیدواری بیرون شده که جنگ را به سرعت پایان می‌دهد و به این باور رسیده که تنها اگر منابع بیشتر در دسترس داشته باشد، پیروزی ممکن است.

به استدلال روزنامه، طالبان در بیش از ۴۰ درصد خاک افغانستان کنترل دارند یا در آن‌جا ها مشغول جنگ است و در عین حال تلفات غیر نظامیان امسال به بیشترین حد خود رسیده است، بناء صلح در افغانستان به یک پدیده گریزان مبدل شده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟