فایل صدای «ملا منصور» جعلی است

  • انتشار: ۱۶ قوس ۱۳۹۴
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 11700

شماری از فرماندهان ارشد طالبان نوار صوتی که گویا دلیلی بر زنده بودن ملااختر محمد منصور رهبر طالبان می باشد را جعلی خوانده اند.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از جمهور، پس از آن که گزارش های مرگ ملااختر منصور پس از درگیری داخلی بین طالبان در شهر کویته به نشر رسید روز گذشته طالبان نوار صوتی را پخش کردند که گویا ملااختر منصور در آن صحبت می کند.

اما خبرگزاری فرانسه به نقل از فرماندهان ارشد طالبان که مخالف رهبری ملااختر منصوراند گزارش داده است که این نوار جعلی می باشد.

خبرگزاری فرانسه گزارش داده که مقام های افغان گفته اند تحقیق می کنند تا دریابند که نوار صوتی منسوب به ملااخترمحمد منصور جعلی است یا نه.

به گزارش خبرگزاری جمهور به نقل از رادیوآزادی؛ در گزارش نام این مقام ها ذکر نشده است.

طالبان نوار صوتی ۱۶ دقیقه یی را عصر روز شنبه پخش کردند. هدف از پخش این نوار آنست تا طالبان به اثبات برسانند که رهبرشان ملا اختر محمد منصور زنده است.
گفته می شود که ملااختر محمدمنصور روز سه شنبه گذشته در پاکستان در یک درگیری زخمی شد و سپس درگذشت.

اما خبرگزاری فرانسه به نقل از یک فرمانده ارشد طالبان گزارش داده این نوار صوتی جعلی است. این فرمانده طالبان که نخواست نامش افشا شود، می گوید: به اینکه ملااختر کشته شده؛ باور کامل دارد.
او افزوده است: این نوار به این خاطر پخش شده که طالبان برای گزینش رهبر جدیدشان فرصت زیادی نیاز دارند و وضعیت این گروه پس از این تکان ناگهانی، باید به حالت عادی بر گردد.

این فرمانده طالبان گفته است: ” ما در این مورد به شواهد بیشتری نیاز داریم. ” در این نوار صوتی، کسی که خودش را ملااختر محمد منصور، رهبر طالبان معرفی می کند، می گوید که کاملاً صحت مند است.
او می افزاید که پخش خبرها در مورد زخمی شدنش واقعیت ندارد و می خواهد همه بدانند که زنده است.
این فرد همچنین می گوید: گزارش ها در مورد درگیری در جریان یک نشست در منطقه “کچلاخ” کویته پاکستان نادرست است و این گزارش ها را تبلیغات دشمن خوانده است.
ذبیح الله مجاهد، که خودش را سخنگوی گروه طالبان می نامد، این نوار صوتی را به رسانه ها فرستاده است.
اما یک منبع دیگر طالبان به خبرگزاری فرانسه گفته است، با شنیدن پیام منسوب به منصور نمی تواند قناعت کند که گویا منصور زنده است.
خبرگزاری فرانسه به نقل از منبع دیگر می نویسد؛ منصور در نتیجه زخم هایی که برداشته بود، پنجشنبه گذشته جان داد. به گزارش خبرگزاری فرانسه؛ منابع مختلف استخباراتی و شورشیان کشته شدن منصور را تایید کرده اند.
سلطان فیضی، مشاور مطبوعاتی معاون اول ریاست جمهوری افغانستان در صفحه های تویتر و فیس بوک خود اخیرا نوشت که منصور پس از زخم برداشتن جان داده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟