فارن پالیسی: اوضاع در منطقه خلیج فارس به سمت بدتر شدن می رود

  • انتشار: ۱۱ سرطان ۱۳۹۶
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 25249

یک مجله آمریکایی پیش بینی کرد با توجه به اینکه غیرممکن به نظر می رسد قطر بتواند به شرط های ارائه شده از سوی چهار کشور عربی پاسخ مثبت دهد، اوضاع در منطقه خلیج فارس، به سمت بدتر شدن پیش می رود.

مجله «فارن پالیسی» نوشت انتظار نمی رود که راه حلی سریع برای بحران چهار کشور عربی که قطر را محاصره کرده و درخواست هایی را از این کشور ارائه کرده اند پیدا شود، بلکه احتمال دارد که این درگیری طولانی تر شود.

این نشریه  آمریکایی افزود عمل کردن به شروط مطرح شده از سوی کشورهای حوزه خلیج فارس، می تواند تلاش های قطر را برای ایجاد «قدرت نرم» در منطقه به شکست بکشاند و به همین دلیل، قطر نمی تواند این خواسته ها را بپذیرد.

مجله فارن پالیسی ابراز تردید کرد که فشارها علیه قطر به حمله نظامی علیه این کشور منجر شود وازجمله دلایل آن را وجود پایگاه نظامی آمریکا در قطر برشمرد، اما درعین حال پیش بینی کرد که اوضاع وخیم تر شود و حتی به سطح تعلیق عضویت قطر در شورای همکاری خلیج فارس بیانجامد.

به نوشته این نشریه، با وجود اعمال فشار آمریکا بر کشورهای محاصره کننده قطر، این چهار کشور قصد ندارند درموضع خود درقبال قطر هیچ نرمشی نشان دهند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟