چگونه فارم بیت کوین یا مزرعه استخراج ارز دیجیتال راه اندازی کنیم؟

  • انتشار: ۲۰ دلو ۱۳۹۸
  • سرویس: اطلس پلاس
  • شناسه مطلب: 77053

حتما تا کنون با اصطلاحات رمز ارز، بیت کوین یا فارم بیت کوین روبرو شده اید. اگر کنجکاوید که در این رابطه بیشتر بدانید جای درستی آمده اید. با اطلس پلاس همراه باشید تا سر از کار این کسب و کار جدید و مهیج در آورید.

بیشتر از ده سال است که از ورود بیت کوین به دنیای دیجیتال می گذرد. بیت کوین نوعی ارز است که در فضای مجازی تولید و تبادل می شود. شماری به آن رمزارز می گویند و شماری هم آن را نوعی ارز دیجیتال می نامند. هنوز مشخص نیست چه گروه یا شخصی مخترع بیت‌کوین (Bitcoin) بوده است.

در سال های اخیر که ارزش بیت کوین در مقایسه با دلاری آمریکا بالارفت شمار زیادی در کشورهای مختلف جهان و البته ایران به سراغ بیت کوین رفتند. بر همین اساس آن ها با خریداری تجهیزات تولید و یا بهتر بگوییم استخراج (ماینینگ) بیت کوین اقدام به تهیه و فروش آن کردند و از این راه پول خوبی به جیب زدند.

فارم بیت کوین

استخراج بیت کوین

درست همانطور که ما فلزات و سنگ های قیمتی را از دل زمین استخراج می کنیم، بیت کوین نیز می بایست با تجهیزات و روش های خاصی از عمق اینترنت استراخ شود. استخراج بیت‌کوین یا همان عمل ماینینگ مستلزم شرایط و تجهیزاتی است که در در اختیار داشتن آن همه اشخاص قادرند آن را انجام دهند. با این حال نخستین نکته ای که در رابطه با بیت کوین و یا بطور کلی رمز ارزها باید آن را مد نظر داشته باشید این است که ورود به این کسب و کار نیز مثل هر کسب و کار دیگری تضمین چندان محکمی برای موفقیت ندارد.

برای استخراج کردن بیت کوین می بایست سه مرحله انجام گردد. نخستین گام، تهیه یک دستگاه مخصوص استخراج رمزارز مناسب است. البته شما می توانید با خرید چند دستگاه یک فارم بیت کوین راه اندازی کنید. دومین گام نصب یک کیف پول متناسب با ارزی که می خواهید آن را استخراج کنید است و سومین گام اتصال دستگاه استخراج رمزارز به استخر استخراج رمزارز می باشد. این سه گام الفبای استخراج یا همان ماینینگ محسوب می شوند. نکته مهم دیگر این است که شما باید بدانید در پی استخراج چه رمزارزی هستید. در حال حاضر بیت کوین و اتریوم پرطرفدارترین رمزارزهای دنیا محسوب می گردند.

دستگاه

در سال های گذشته رایانه های معمولی نیز قادر بودند عمل استخراج بیت کوین را انجام دهند اما با گسترش بیت کوین و افزایش شمار استخراج کننده ها یا همان ماینرها عملیات استخراج پیچیده تر شد و اکنون تنها روش استخراج بوسیله تراشه‌هایی با نام ASIC انجام می شود. برای استخراج بیت‌کوین به شکلی که به صرفه باشد شما به سخت‌افزار تخصصی ASIC نیاز دارید. استخراج بیت‌کوین با رایانه های معمولی و تجهیزات قدیمی دیگر مقرون به‌ صرفه نیست. شاید شخصی بتواند بوسیله یک رایانه عادی بیت‌کوین استخراج نماید اما چنین کاری بسیار بسیار بسیار طولانی خواهد بود. بر اساس بررسی ها به شکل میانگین با کمک یک رایانه خانگی در هر سال شما می توانید ۰.۰۱ بیت‌کوین استخراج کنید یعنی اگر شرایط و سختی استخراج تغییری نکند پس از گذشت صد سال شما موفق به داشتن یک بیت‌کوین خواهید شد.

دستگاه آسیک ماینر

دستگاه‌های استخراج رمزارزها توسط وسایت‌ رسمی تولیدکنندگان آن به فروش می رسد البته خرید این دستگاه‌ها در آمازون و ای‌بی نیز میسر است. البته برای کسانی که در ایران زندگی می کنند خرید مستقیم دستگاه تقریبا غیرممکن است و به همین باید سراغ واسطه‌ها رفت. این را هم بدانید که استخراج بیت‌کوین به برق بسیار زیادی نیاز دارد و استفاده از برق خانگی چندان توصیه نمی شود.

همچنین سخت‌افزارهای استخراج بیت کوین به دستگاه منبع تغذیه نیز نیاز دارند. از سوی دیگر باید به اینترنت پایدار با حداقل سرعت ۲ تا ۴ مگابایت نیز دسترسی داشته باشید. البته سرعت اینترنت خیلی برای استخراج لازم نیست، اما قطع شدن اینترنت تاثیر بسزایی روی روند استخراج یا ماینینگ دارد. به دلیل اینکه دستگاه های استخراج حرارت زیادی تولید می‌کنند، می بایست فن‌های خنک‌کننده نیز در نزدیکی آن ها قرار گرفته باشد. از سوی دیگر با یک دستگاه استخراج نمی‌توان همزمان دو رمزارز استخراج نمود. به همین سبب فارم بیت کوین شکل می گیرد که متشکل از چند دستگاه استخراج است.

کیف پول

برای ذخیره بیت کوین هایتان شما به یک کیف پول احتیاج دارید. در فضای مجازی ‌کیف پول های متنوعی در دسترس می باشند و انتخاب آن ها سلیقه‌ای است. شماری از اشخاص از کیف پول‌های موبایلی استفاده می‌کنند و شماری نیز برای امنیت بیشتر به سراغ کیف پول‌های سخت‌افزاری رفته اند. کیف پول سخت‌افزاری یک دستگاه فیزیکی همانند فلش است که کلیدهای خصوصی را در خود ذخیره می‌کند. محبوبیت این کیف پول‌ها که از کیف پول‌های تحت وب یا کیف پول موبایلی امن تر هستند، رو به افزایش است. البته برای تهیه این کیف پول ها باید چند میلیون تومان هزینه کنید.

استخر

با خرید یک دستگاه استخراج و تهیه یک کیف پول مجازی، حال می‌توانید کار خود را شروع کنید. شما برای استخراج بیت کوین و یا هر رمزارز دیگری می‌توانید به یک استخر استخراج بپیوندید. استخر استخراج مکانی مجازی می باشد که استخراج کنندگان در آن جمع شده و همه برای استخراج یک بلوک تلاش می نمایند. در این روش هر استخراج‌کننده بر طبق توان پردازشی دستگاه خود و تلاشی که کرده، سود خواهد برد که البته فارم های بیت کوین بیشترین سود را می برند. وصل شدن به استخرهای استخراج بیت کوین کار دشواری نیست. می‌توان به وبسایت این استخرها مراجعه و سپس تنظیمات مورد نیاز برای راه‌اندازی دستگاه خود را پیدا نمود.

فارم‌ بیت کوین

ساختن یک فارم‌ بیت کوین یا مزرعه‌ استخراج در ایران غیرقانونی نیست اما چون هنوز مرجعی برای صدور مجوز آن معرفی نشده نیازی نیز به دریافت مجوز ندارید. برای راه‌اندازی یک یک فارم‌ بیت کوین می بایست به چند نکته توجه کنید. نخستین قدم یافتن یک مکان مناسب است. بهترین مکان جایی است که دارای برق صنعتی و یا ارزان قیمت باشد. البته وزارت نیرو در حال تدوین تعرفه برق برای فارم های‌ بیت کوین است.

همان‌طور که پیشتر به آن اشاره کردیم محل فارم شما می بایست به اینترنت پایدار و دستگاه‌های خنک‌کننده مجهز باشد. باید به تجهیز فارم خود به سیستم‌های امنیتی نیز توجه داشته باشید. یک دستگاه استخراج حدودا ۱۲ میلیون تومان قیمت دارد و راه اندازی یک فارم بیت کوین با ۳۰ دستگاه ۳۶۰ میلیون تومان هزینه دارد.