فارق وردک که متهم به اختلاس میلیون ها دالر است، به عنوان وزیر دولت در امور پارلمانی معرفی شد

  • انتشار: ۳۰ حمل ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 21061

اشرف غنی رییس جمهور کشور، با صدور فرمانی فاروق وردک وزیر پیشین معارف را به عنوان وزیر دولت در امور پارلمانی برگزیده است. آقای وردک متهم به مالی گسترده در دوران وزارتش است.

فاروق وردک که در دوره حکومت پیشین در پست‌های مهم از جمله وزارت معارف کار کرده، به فساد مالی و اداری گسترده در این وزارت متهم است.

فاروق وردک وزیر پیشین معارف، اتهام های بسیاری از جمله ایجاد صدها مکتب خیالی را در کارنامه خویش دارد، خبرهایی نیز وجود دارد که در دوران وزارت آقای وردک در معارف کشور ده ها میلیون دالر توسط وی و نزدیکانش اختلاس شده است.

هم‌چنین آقای غنی فرمان دیگری برای ایجاد وزارت جدیدی تحت نام «وزارت دولت در امور توریزم» صادر کرده و غلام‌نبی فراهی را به عنوان وزیر این وزارت تازه تأسیس مقرر کرده است. آقای غنی در فرمان خود گفته است که «وزارت دولت در امور توریزم به منظور توسعه و گسترش توریزم، جذب سرمایه و معرفی آثار باستانی کشور تأسیس می‌شود.»

رییس جمهور غنی با صدور حکمی فیض‌الله ذکی معاون پیشین شورای امنیت ملی را به عنوان نامزد وزیرر وزارت کار و امور اجتماعی معرفی کرده است. قرار است آقای ذکی به منظور گرفتن رأی اعتماد به مجلس نمایندگان معرفی شود.

رییس جمهور در حکم دیگری عبدالکریم خدام را به عنوان والی سمنگان معرفی کرده است.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟