فائوچی: دولت ترامپ دانشمندان را تحت فشار قرار می‌دادند

  • انتشار: ۵ دلو ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 105125

به نقل از  هیل، آنتونی فائوچی، متخصص ارشد بیماری‌های عفونی دولت فدرال آمریکا گفت دیدن فشار‌هایی که بر دانشمندان در دوران دولت ترامپ توسط مقاماتی که قصد داشتند پیام‌های متعددی را در مورد ویروس کرونا ارائه دهند، بسیار دلهره آور است.

فائوچی اظهار کرد: مقامات دولت ترامپ دانشمندان را تحت فشار قرار دادند، من نمی‌خواستم با رئیس جمهور در تقابل باشم، زیرا احترام زیادی برای دفتر ریاست جمهوری قائلم، اما در سطوح مختلف با افراد مختلف و سازمان‌های مختلف درگیری وجود داشت و فشار زیادی برای انجام کار‌ها اعمال می‌شد که اصلا با علم سازگار نبودند.

او افزود: این انحراف واقعی است. این هفتمین دولت در دوران خدمتم است و من به دولت‌ها و رؤسای جمهور در هر دو طرف حزب جمهوریخواه و دموکرات، افرادی با ایدئولوژی‌های مختلف و حتی با اختلاف ایدئولوژی مشاوره داده‌ام، هیچوقت این تحقیر واقعی بر علم صورت نگرفته است؛ این یک انحراف واقعی بود که در این ۴۰ سال خدمتم ندیده‌ام، این یکی از مواردی است که دیدن آن واقعا رعب آور به نظرم می رسید.

این متخصص بیماری‌های عفونی گفت: می‌توانم به شما بگویم که از قرار گرفتن در موقعیت مخالفت با رئیس جمهور اصلا لذت نمی‌برم.

فائوچی گفت علیرغم اختلافاتی که آژانس‌هایی مانند مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC) و سازمان غذا و دارو (FDA) با کاخ سفید و ترامپ داشتند، بسیاری از مقامات در برابر فشار‌های اعمال شده بر آن‌ها مقاومت کردند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟