فائوچی: جهان هرگز به روال سابق بازنمی‌گردد

  • انتشار: ۱۹ حمل ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 82773

«آنتونی فائوچی» مدیر مؤسسه  آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا تأکید کرد که جهان هرگز به روال عادی و نرمال قبل از شیوع ویروس کرونا بازنخواهد گشت زیرا این ویروس حتی بعد از کشف واکسن و درمان نیز همچنان باقی خواهد ماند.

بنا به گزارش روزنامه «دیلی میل»، وی روز گذشته طی یک کنفرانس خبری در کاخ سفید، این پاسخ را به سؤال خبرنگارانی داد که دنبال دانستن این مطلب بودند که آیا آمریکا می‌تواند به روال عادی قبل از شیوع کووید‌-۱۹ بازمی‌گردد یا خیر.

فائوچی تصریح کرد: «اگر “بازگشت به روال عادی” به مفهوم این باشد که طوری عمل کنیم که هرگز مشکل کروناویروس وجود نداشته است، فکر نمی‌کنم تا به وجود آمدن شرایطی که بتوانیم کاملاً جمعیت را [ با یک واکسن] مورد محافظت قرار دهیم، چنین چیزی اتفاق بیافتد».

وی سپس اینگونه ادامه داد: «وقتی می‌گویید “به روال عادی بازگردیم” منظورمان این است که یک چیز کاملاً متفاوت از آنچه که در در حال حاضر با آن روبرو هستیم، رخ دهد، زیرا در حال حاضر ما در شرایط فشرده کاهش خسارات (ناشی از شیوع کرونا) هستیم».

این کارشناس بیماری‌های عفونی تصریح کرد: «ما به تدریج به نقطه‌ای بازمی‌گردیم که بتوانیم بعنوان یک جامعه عمل کنیم….اگر بخواهید به شرایط قبل از شیوع کروناویروس بازگردید، احتمالاً هرگز چنین چیزی رخ نخواهد داد زیرا این حقیقت وجود دارد که تهدید (همچنان) وجود دارد».

به نقل از فارس؛ فائوچی پیش از این پیش‌بینی کرده بود که ویروس جدید کرونا احتمالاً به صورت فصلی هرسال بازخواهد گشت اما روز گذشته با توجه به شمار درمان‌های امیدوارکننده و واکسن‌های احتمالی مقابله با کرونا که در حال حاضر در  صف بررسی قرار گرفته‌ است، در خصوص آینده ابراز خوشبینی کرد.

وی ادامه داد که در سایه پیشرفت‌های علمی، اطمینان دارد که «ما هرگز به جایی که در حال حاضر در آن قرار داریم، بازنخواهیم گشت».

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟