غنی: کسانیکه فکر می کنند که مملکت ما را به میدان جنگ خود مبدل می کنند، این آرزوی شوم شانرا به گور خواهند برد.

  • انتشار: ۹ حوت ۱۳۹۵
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 18809

اشرف غنی رئیس جمهور به مناسبت از نهم حوت برای ارج نهادن از فداکاری های نیروهای امنیتی کشور گفت که افغانستان باثبات، مرفه و قانونمند برای هیچ کشوری موجب خطر نیست، اما کسانیکه فکر می کنند که مملکت ما را به میدان جنگ خود مبدل کرده می توانند، این آرزوی شوم شانرا به گور خواهند برد.

نهم حوت، برای سپاسگذاری از فداکاری‎های نیروهای امنیتی و دفاعی کشور، از سوی شورای وزیران افغانستان، در حدود دوماه قبل، به عنوان روز ملی نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان نام‎گذاری شد.

اشرف غنی رئیس جمهور، که در مقر قوماندانی قوائی هوایی به مناسبت نهم حوت، برگزار شده بود، گفت افغانستان برای هیچ کشوری تهدید نیست.

رئیس جمهور غنی در ادامه، بدون نام گرفتن از کشور و یا گروهی، افزود کسانی که فکر می‏کنند افغانستان را به میدان جنگ مبدل سازند، این آرمان شوم شان را به گور خواهند برد.

آقای غنی به نیروهای افغان، گفت “اتحاد مافیایی جرمی که امروز به نام‎های مختلف می‎خواهند افغانستان را نارام بسازند، از برکت ضربات شما در هراس و در گریز است.”

آقای غنی در سخنرانی‏ش تأکید کرد که نیروهای امنیتی، ممثل اراده‎ی کشوری است که می‎خواهد از بحران نجات یابد.

او در سپاس‎گذاری از نیروهای امنیتی و دفاعی گفت “کارنامه‎ ای که قوای امنیتی و دفاعی افغانستان در دونیم سال اخیر انجام داده اند، یک روز، تاریخ پرافتخار خواهد بود؛ مگر من تنها از چندمثال دیروز یاد می‎کنم. مولوی عبدالسلام با دار و دسته‎اش در کندز دیروز از برکت شما محو شد، امروز این گروه جنایتکار به مردم کندز و شمال شرق تهدید نیستند. دیروز در ارزگان، دشمن ده جسد خود را در میدان ما رها کرد.”

از روز ملی نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان، برای نخستین بار در حالی گرامی‎داشت شد که بربنیاد گزارش‎ها شمار قربانیان نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان، نسبت به گذشته، افزایش یافته است.

بربنیاد گزارش سیگار، یا ادارۀ سرمفتش ایالات متحده امریکا برای بازسازی افغانستان، در یازده ماه سال ۲۰۱۶ میلادی، ۶۷۸۵ تن از نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان کشته و ۱۱۷۷۷ تن زخمی شدند؛ اما وزارت دفاع افغانستان با پذیرفتن اینکه، تلفات نیروهای افغان نسبت به سال ۲۰۱۴ در دوسال اخیر افزایش یافته است؛ گزارش سیگار را نادرست خواند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟