غنی: کابینه «بسیار زود» معرفی میشود!

  • انتشار: ۱۷ جدی ۱۳۹۳
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 2477

محمد اشرف غنی، رییس جمهوری کشور گفته که نامزد وزرای جدید کابینه “بسیار زود” معرفی می‌شود و به گفته غنی، حکومت در آخرین مرحله از معرفی کابینه قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از بخدی، رییس جمهور غنی این اظهارات را در دیدار با اعضای شوراهای ولایتی ده ولایت مرکزی کشور در ارگ ریاست جهوری بیان کرده است.

ارگ ریاست جمهوری در خبرنامه ای از قول آقای غنی گفته است: «ا می خواهیم که کابینه جدید انعکاس دهنده راستی وحدت ملی و دارایی یک مفکوره مشترک باشند و وزرای جدید کابینه در هر نقطه از افغانستان در برابر مردم مسئول باشند.»

این در حالی است که بیشتر از صد روز از حکومت وحدت ملی گذشته است اما تا کنون وزرای جدید کابینه معرفی نشده اند.

تاخیر در اعلام کابینه جدید واکنش های اعضای شورای ملی، اعضای جامعه مدنی و شهروندان کشور را به همراه داشته و به گفته شماری از فعالان مدنی این امر باعث نابسامانی و ضربه اقتصادی در کشور شده است.

رییس جمهورغنی پیش از این نیز چند بار به مردم اطمینان داده بود که کابینه جدید را معرفی می کند اما با گذشت وعده های رییس جمهوری تا کنون کابینه معرفی نشده است.

اعضای شوراهای ولایتی ده ولایت کشور روز گذشته پیش از دیدار با رییس جمهور، با عبدالله عبدالله، رییس اجرایی حکومت نیز دیدار کرده اند. آقای عبدالله نیز تاکید کرده است که وزرای جدید کابینه به زودی برای گرفتن رای اعتماد به مجلس نمایندگان معرفی می شود.

رییس جمهورغنی عصر روز گذشته سه‌شنبه، با اعضای شوراهای ولایتی ولایت های کاپیسا، لوگر، پروان، وردگ، بامیان، دایکندی، پنجشیر، بادغیس، غور و کابل دیدار کرده و اعضای جدید شوراهای ولایتی مشکلات و چالش های موجود را با رییس جمهور شریک کردند.

در خبرنامه ریاست جمهوری آمده است که آقای غنی گفته، به زودی به تمام ولایت های کشور سفر می کند، پس از دیدن ساحات هر ولایت در کنار اعضای شورای ولایتی برای تامین، آرامی و پیشرفت شهروندان به گونه مشترک کار می کند.

آقای غنی همچنان تاکید کرده است که حکومت وحدت ملی در مبارزه با فساد تصمیم جدی دارد و به زودی در این زمینه اقدامات عملی صورت می گیرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟