غنی: پس از نابودی تروریستان، افغانستان توانایی میزبانی از 5 میلیون گردشگر را دارد

  • انتشار: ۱ اسد ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 1
  • شناسه مطلب: 26878

اشرف غنی، رییس جمهور با اشاره‌ به اهمیت گردشگری، گفته است که پس از نابودن شدن هراس‌افگنان در افغانستان، چهار میلیون تا پنج میلیون گردشگر می‌توانند سالانه از کشور دیدن کنند.

رئیس جمهور که در نشست علمی و تحقیقی بین اامللی گردشگری در ارگ ریاست جمهوری سخن می گفت بر استفاده ازگردشگری به عنوان یک ابزار مبارزه با فعالیت های تروریستی تاکید کرد.

وی در بخشی از سخنان خود گفت که که بر خلاف دیدگاه رایج که معتفدند هراس‌افگنی سبب ایجاد مانع برای گردشگران می‌شود، وی تصور می کند توسعه گردش گری می واند مانع هراس‌افگنی می‌شود.”

رئیس چمهور با اشاره به آقار باستانی بسیار زیاد کشور که میتواند جذب گردشگر برای کشور داشته باشد از اشتراک کنندگان در سمینار خواست که برنامه های خود را برای توسعه گردشگری ارائه کنند.

رئیس جمهور همچنین تاکید کرد که صنعت گردشگری علاوه بر ایجاد یک جریان اقتصادی در کشورٰ سبب وصا شدن مردم منطقه با افغانستان و نیز تقویت وحدت ملی در داخل می شود.

 

اشرف غنی همچنین گفت که پس از نابودن شدن هراس‌افگنانن، چهار میلیون تا پنج میلیون گردشگر می‌توانند سالانه از کشور دیدن کنند.

رئیس جمهور از اشتراک کنندگان سمینار علمی-تحقیقی، خواست که سرمایه‌های گردشگری افغانستان را فهرست کرده و طرح‌هایی را برای توسعه گردشگری در افغانستان ارائه کنند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟