غنی و نواز شریف در تاجیکستان دیدار می کنند

  • انتشار: ۱۵ سرطان ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 25480

اشرف غنی، رئیس جمهور، و نواز شریف، نخست وزیر پاکستان، قرار است امروز (پنجشنبه) در شهر دوشنبه، پایتخت تاجیکستان، با هم دیدار کنند.

دواخان مینه پال، معاون سخنگوی رئیس جمهور، گفته است که در کنار مسایل اقتصادی و تجارتی، مبارزۀ مشترک منطقه‌یی بار تروریسم از نکات عمدۀ بحث میان رهبران افغانستان و پاکستان خواهد بود.

آقای مینه‌پال گفته است که رئیس جمهور غنی در این دیدار یکبار دیگر خواستار همکاری بی دریغ پاکستان در امر مبارزۀ بدون تفکیک با همه گروه های تروریستی خواهد شد.

این در حالی است که ریاست جمهوری افغانستان از آغاز عملیات همزمان نظامی بر ضد تروریستان در دو سوی خط دیورند، تحت نظارت ایالات متحده خبر داده است.

آخرین بار آقای غنی و آقای شریف چهار هفته پیش در حاشیۀ نشست همکاری‌های شانگهای در شهر آستانه، پایتخت قزاقستان، با هم دیدار کردند، دیداری که بحث در مورد حملۀ مرگبار انتحاری در مقابل سفارت آلمان در کابل، بر فضای آن سایه افگنده بود.

به گفتۀ آقای مینه پال، ایجاد سهولت‌های تجارتی و ترانزیتی در منطقه به ویژه میان افغانستان و پاکستان، نکات دیگر بحث میان رئیس جمهور غنی و صدر اعظم شریف خواهد بود.

دیدار رهبران افغانستان و پاکستان در حاشیۀ افتتاح فاز دوم پروژۀ انتقال برق کاسا – ۱۰۰۰صورت می‌گیرد. این پروژه برق تاجیکستان و قرغیزستان را از طریق افغانستان به پاکستان انتقال خواهد داد.

محمد اشرف غنی، رییس‌ جمهور کشور صبح امروز در راس یک هیات بلند ‌رتبۀ دولتی به منظور اشتراک در دومین نشست سران کشورهای «پروژه کاسا یک هزار» عازم دوشنبه پایتخت تاجکستان شد.

رییس جمهور غنی در این سفر یک روزه برعلاوۀ اشتراک و سخنرانی در نشست متذکره، با امام علی رحمان رییس جمهور تاجکستان روی گسترش بیشتر روابط میان دو کشور، دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

در این سفر او را اکلیل حکیمی وزیر مالیه، عبدالستار مراد وزیر اقتصاد، داکتر محمدهمایون قیومی مشاور ارشد رئیس جمهور در امور زیربناها، محمدشاکر کارگر نماینده خاص رئیس جمهور در امور کشورهای آسیای میانه و شاه‌زمان میوندی مشاور ارشد رئیس جمهور در امور روابط عامه و ارتباطات استراتیژیک همراهی می کنند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟