غنی: هر نامزد وزیری که وارد معامله پولی با نمایندگان پارلمان شود، از فهرست حذف می شود

  • انتشار: ۱۹ میزان ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 31752

شاه حسین مرتضوی معاون سخنگوی رئیس جمهور می گوید که رییس جمهور غنی به نامزد وزیران هشدار داده است که اگر وارد معامله پولی با نمایندگان پارلمان شوند از فهرست نامزد وزیران حذف خواهند شد.

شاه حسین مرتضوی، سرپرست دفتر سخن‌گوی ریاست‌جمهوری در صفحه‌ی فیسبوک اش نوشته است که آقای غنی درنشست کابینه این موضوع را مطرح کرده است.

رییس‌جمهور غنی در حالی به نامزد وزیران از معامله با نمایندگان مجلس هشدار می‌دهد که پیش از این نیز بار ها نمایندگان پارلمان متهم به انجام کارهای غیرقانونی و معامله با نامزد وزیران کابینه شدند.

این در حالیست که اوایل تابستان سال جاری عبدالباری جهانی در خاطرات خود نوشته‌بود به جزء یک وزیر که باقی اعضای کابینه تماماً از سوی مجلس نمایندگان مجبور به‌پرداخت پول شدند.

او گفته بود‌ که یک روز به‌دیدن حاجی ظاهر قدیر به‌منزلش رفتم و ۱۶ نامزد وزیر دیگر نیز به‌منزل وی آمده‌بودند که آقای قدیر خطاب به‌آنان تاکید کرد: هر چند برخی از نامزدان شاید پول نداشته باشند، اما وکلا بدون پول رای نمی‌دهند.

باری از قول ظاهر قدیر ادعا کرده که او نیز آسان به‌کرسی معاونیت اول راه‌پیدا نکرده و مجبور شده تا ۳۷۰ هزار دالر امریکایی پول میان نمایندگان توزیع کند.

براساس خاطره باری جهانی، در همان جلسه خودمانی، معاون اول مجلس به‌نامزد وزیران گفته که هر وکیل از ۵ الی ۱۰ هزار دالر امریکایی پول می‌گیرد.

این در حالیست که بسیاری ها این اقدام حکومت را نمایشی بیش نمی دانند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟