غنی: مردم افغانستان با خروج آمریکا مشکلی ندارند/ آمریکا برای خروج باید با دولت افغانستان مذاکره کند نه طالبان

  • انتشار: ۵ دلو ۱۳۹۸
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 75449
اشرف غنی

محمد اشرف غنی در حاشیه اجلاس مجمع جهانی اقتصاد در شهر داووس سوئیس گفت: مردم افغانستان با خروج آمریکا مشکلی ندارند اما برای این خروج باید با دولت افغانستان مذاکره شود نه طالبان.

اشرف غنی در پاسخ به سوالی درباره خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان بیان داشت: مردم افغانستان با خروج نیروهای آمریکایی مشکل ندارند، اما مذاکره روی آن مهم است.

وی افزود: اگر این مذاکره با طالبان انجام می شود، به معنای آغاز سلسله تشدید جنگ های دیگر خواهد بود و اگر با حکومت افغانستان صورت می گیرد، قابل مدیریت می باشد.

رئیس جمهور گفت: آتش بس با طالبان در سال ۲۰۱۷ به ما اجازه داد که در مسیر صلح حرکت کنیم و این آتش بس ۹۸ درصد موثر بود؛ شهروندان افغانستان خواستار ختم جنگ هستند، کاهش خشونت نتیجه نمی دهد، اما آتش بس نشان دهنده این است که افغان ها یک تعهد واقعی به گفتگوی سیاسی دارند.

اشرف غنی تاکید: مردم افغانستان به عقب بر نمی گردند و اگر طالبان بر این امر پافشاری دارند، برای جامعه ما پذیرفتنی نیست.

وی همچنین با تبیین پیشرفت های افغانستان در عرصه های مختلف اظهار داشت: افغانستان کشوری فقیر نیست؛ موقعیت کشور ما باعث گردیده که روند کار انتقال پایپ لاین گاز، انرژی برق و فیبر نوری از افغانستان ادامه یابد و همچنان کشور ما از ظرفیت های خوب سرمایه طبیعی به ویژه تولید انرژی آفتابی برخوردار است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟