غنی: عاملان کشتار مردم در هیچ جای کشور در امان نخواهد بود

  • انتشار: ۲۲ جدی ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیتیتر 1
  • شناسه مطلب: 16930

اشرف غنی رئیس جمهور، حملات انتحاری روز گذشته شهر کابل را شدیداً محکوم کرده است و گفته است که عاملان کشتار مردم در هیچ نقطه ای از کشور در امان نخواهد بود.

در اعلامیه ای که از سوی دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به نشر رسیده است؛ رئیس جمهور گفته است: “طالبان با بی شرمی تمام مسئولیت کشتار افراد ملکی را به عهده گرفته و به آن افتخار می‌کنند.”

در اعلامیه همچنان به نقل از آقای غنی آمده‌است که “عاملان کشتار مردم در هیچ نقطۀ کشور در امان نخواهند ماند.”

محمد اشرف غنی با خانواده‌های قربانیان ابراز تسلیت کرده و همچنان به زخمی شدگان خواهان صحت کامل شده و به مسئولین مربوط دستور داده تا از تمام امکانات به منظور تداوی مجروحین استفاده کنند.

به گفته وزارت صحت عامه افغانستان، در دو انفجار جداگانه که روز گذشته در سرک دارالامان شهر کابل رخ داد، حداقل ۳۸ تن کشته و ۷۲ تن دیگر زخمی شده‌اند.

فریدون عبیدی رئیس تحقیقات جنایی قوماندانی امنیه کابل گفته است که بیشتر قربانیان این رویداد، افراد ملکی است.

عبیدی می گوید” تحقیقات ادامه دارد. علت و انگیزه این حملات و همچنان شمار دقیق تلفات را با شهروندان کابل شریک خواهیم ساخت.”

غلام فاروق نظری نماینده مردم هرات در ولسی جرگه افغانستان به خبرگزاری اسوشیتتد پرس گفته‌است که رحیمه جامی نماینده دیگر هرات در این جرگه نیز در جمع مجروحین حمله شهر کابل است، اما در مورد وضعیت صحی خانم جامی تاکنون چیزی گفته نشده‌است.

یک مقام امنیتی گفته که حمله نخست در برابر دروازه ریاست پنجم امنیت ملی و حمله دوم در نزدیک پوهنتون امریکایی افغانستان رخ داد.

به گفته آقای صبوری هر دو حمله انتحاری بوده که به گفته وی توسط دو موتر صورت گرفت.

این در حالیست که روز گذشته بر علاوه حمله خونین در کابل شهرهای دیگر افغانستان شاهد رویداد های مرگباری بود، در ولایت هلمند نیز یک مهاجم انتحاری در شهر لشکرگاه بر کارمندان امنیت ملی حمله کرد که در اثر آن ده نفر کشته و ده نفر دیگر زخمی شد.

همچنین در انفجار شام گذشته در قندهار و در مهمانخانه والی این ولایت، هفت تن کشته و ده تن دیگر زخمی شده است در بین زخمیان این حادثه علاوه بر والی این ولایت، سفیر امارات متحده عربی نیز شامل است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟