غنی: روند صلح بالای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری تاثیری نخواهد گذاشت

  • انتشار: ۲۶ سرطان ۱۳۹۸
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 66497

رییس جمهور غنی در مصاحبه با شبکه جهانی «تی آر تی» ترکیه، تاکید کرد که توافق احتمالی صلح میان ایالات متحده و طالبان بالای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری تاثیری نخواهد گذاشت.

به بیان وی صلحی که بالای انتخابات تأثیر گذار باشد آن صلح میان حکومت افغانستان و طالبان خواهد بود نه میان ایالات متحده و طالبان.

غنی خاطر نشان ساخت که امریکا و دیگر مذاکره کننده‌ها به توافق رسیده‌اند که پیش از برگزاری انتخابات به یک توافق ابتدایی صلح دست یابند.

رییس جمهور اظهار داشت: انتخابات مهم است زیرا انتخابات بر اساس قانون یک پروسه حتمی می‌باشد. رییس جمهور آینده افغانستان من باشم یا فردی دیگری باید برای صلح تعهد داشته باشد بخاطری که این روند نیاز به تصامیم مشکل و چانه زنی ها دارد و او باید بتواند مردم را نیز راضی بسازد.

او هچنین ایجاد احتمالی «حکومت موقت» در افغانستان را بی اساس خواند و گفت، رییس جمهور بعدی بر اساس انتخابات تعیین خواهد شد.

رییس جمهور غنی با بیان این که فقط حکومت افغانستان صلاحیت تصمیم‌گیری در مورد صلح با طالبان را دارد تاکید کرد که می‌خواهد در دو مرحله با طالبان توافق صورت گیرد؛ نخست توافق ابتدایی پیش از انتخابات ریاست جمهوری که امیدوار است تا اول سپتمبر سال‌جاری صورت گیرد و در مرحله دوم، پس از انتخابات ریاست جمهوری، توافق همه جانبه صورت گیرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟