غنی در واکنش به استعفای عطا محمد نور: صبر کنید و در این مورد صحبت می کنیم

  • انتشار: ۵ حمل ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 20066

در سفر رئیس جمهور اشرف غنی به ولایت بلخ خطاب به والی این ولایت و در واکنش به استعفای عطا محمد نور گفت که صبر کنید و در این مورد صحبت می کنیم.

رییس جمهور محمد اشرف غنی امروز در راس یک هیات دولتی به شهر مزار شریف رفت و در سخنرانی خویش به مناسبت شروع سال تعلیمی در کشور خطاب به عطا محمد نور والی بلخ گفت: «حرف آخر تان را مردم رد کرده صبر کنید در مورد صحبت می‌کنیم».

این درحالی است که عطامحمد نور امروز و در مراسم نواختن زنگ یک مکتب گفته بود که بزودی استعفای خود را به رئیس جمهور تقدیم می کند.

محمد اشرف غنی بعد از این سخنرانی خویش با عطامحمد نور والی بلخ نیز دیدار کرد.

آقای غنی در این سفر با نواختن زنگ مکتب در یکی از مکاتب شهر مزارشریف، سال تحصیلی ۱۳۹۶ را در آن ولایت رسماً آغاز می‌کند.

از دیگر برنامه‌های آقای غنی افتتاح تالار “نور” و مسجد روضه منصوب به حضرت علی است.

دیدار و شرکت در مهمانی آقای نور، والی بلخ و دیدار با قول اردوی ۲۰۹ شاهین نیز از دیگر برنامه‌های آقای غنی اعلام شده‌است.

آقای غنی بعد از پیروزی در انتخابات سال ۲۰۱۴ آقای عطا محمد نور را که بعد از سال ۲۰۰۴ تا سال ۲۰۱۴ والی بلخ بود، سرپرست تعیین و او تا چند ماه قبل به عنوان سرپرست ولایت باقی ماند.

بعد از حدود دوسال روابط این دو مقام افغانستان تیره بود و بعد از مذاکراه آقای عطا با رئیس جمهوری افغانستان نزدیک شد. بعد از این مذاکرات آقای عطا به عبدالله عبدالله رئیس اجرائی دولتی وحدت ملی که در دو انتخابات ریاست جمهوری گذشته از او حمایت کرده بود، تاخت.

چند روز قبل آقای عطا محمد نور اعلام کرده که به زودی درباره استعفایش از ولایت بلخ تصمیم خواهد گرفت و آنرا منوط به اجرای موافقت نامه‌ای دانست که قرار است آقای غنی با جمعیت اسلامی امضا کند و پیش نویس آن تدوین شده‌است.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟