غنی در دیدار با ترامپ: از آمریکا چک سفید نمی خواهیم

  • انتشار: ۳۱ سنبله ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 30880

محمد اشرف غنی، رئیس جمهور، در دیدار با دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده، از سهم و تلاش نظامیان و غیرنظامیان امریکایی برای تامین امنیت و ثبات در افغانستان سپاسگزاری کرد. و گفته است که ما از آمریکا چک سفید نمی خواهیم.

آقای غنی در دیدار با رئیس جمهور امریکا در حاشیۀ نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت که افغانستان از امریکا چک سفید نخواسته و به انجام وظیفۀ خود در زمینۀ مبارزه با فساد، جلوگیری از ضیاع منابع و حسابدهی و شفافیت کامل آن مصمم است.

رئیس جمهور غنی استراتیژی جدید امریکا برای افغانستان را “تاریخی” و مبنای آن را “جرات و اراده” خوانده افزود که از هم اکنون تغییرات در وضعیت رونما شده است و “غبار بی سرنوشتی” از بین رفته است.

رئیس جمهور ترامپ نیز با قدردانی از سهم و روحیۀ عالی سربازان افغان در جنگ بر ضد دهشت افگنان در آن کشور گفت که نظامیان امریکایی و افغان کار بسیار خوبی را بر ضد تندروان در افغانستان انجام می دهند.

آقای ترامپ گفت” ما برای چند دلیل در افغانستان حضور داریم، اما یک دلیل آن شکست این سازمان‌های دهشت افگن است … ما در این زمینه کار بسیار موثری انجام می‌دهیم”.

رئیس جمهور آمریکا ماه گذشته هنگام اعلام استراتیژی جدید ایالات متحده برای افغانستان و جنوب آسیا گفت که از این پس به فرماندهان امریکایی مستقر در افغانستان صلاحیت بیشتر عملیاتی داده شده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟