غنی: داعش دشمن قشر خاصی از جامعه نیست

  • انتشار: ۴ ثور ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 39981

اشرف غنی رئیس جمهور در مراسمی در کابل در واکنش به حمله تروریستی روز یکشنبه در غرب کابل گفت که داعش دشمن قشر خاصی از جامعه نیست، بلکه دشمن رفاه، ثبات و امنیت کشور است.

رئیس جمهور غنی عصر روز گذشته (دوشنبه) در جمعی از خبرنگاران در پیوند به رویداد تروریستی در مرکز ثبت احوال و نفوس در منطقه برچی کابل گفت که دشمنان در برابر خواست های ملی که همانا انتخابات و صلح است، مشکل ایجاد می کنند، اما آن ها باید بدانند که ما به عقب بر نمی گرديم و نه هم می توانند ما را از اهداف ما منحرف سازند. داعش دشمن یک قشر نه، بلکه دشمن رفاه، ثبات و پیشرفت کشور است.

آقای غنی از علما، جامعۀ مدنی و خبرنگاران خواست که در برابر هراس افگنان موضع واحد داشته باشند و متحدانه عمل کنند.

رئیس جمهور گفت: افغانستان از این جهت که دو پروسۀ «بنیادی» را در پیش رو دارد، آماج حمله‎های هراس افگنان قرار می‎گیرد تا به گفتۀ او، افغانستان به این دو مهم نایل نشود.

آقای غنی، جان باختگان روز یکشنبه در کابل را «شهدای» راه دموکراسی لقب می‎دهد و می‎گوید که آنان از بهر این‌که «اساسی ترین» حق شهروندی شان را ایفا می‎کردند، آماج قرار گرفتند.

در حمله روز یکشنبه بر یک مرکز توزیع تذکره در منطقه برچی کابل حدود 70 تن جان باختند و بیش از 120 تن دیگر زخمی شد. مسئولیت این حمله را داعش بر عهده گرفت.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟