غنی خطاب به طالبان: به چه دلیلی وقتی مذاکرات صلح شروع می‌شود، بر افراد بی‌گناه حمله می‌کنید؟!

  • انتشار: ۳۰ سرطان ۱۳۹۸
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 66761

رییس جمهور غنی با محکوم کردن حملات تروریستی اخیر بر دانشگاه ها و افراد ملکی، خطاب به طالبان گفت: به چه دلیلی؟ وقتی مذاکره چند هفته بعد شروع می‌شود، بر افراد بی گناه حمله میکنید؟.

رییس جمهور در سمپوزیم بین‌المللی شهری گفت: حمله بر دانشگاه‌ها، حمله بر اطفال، حمله بر شفاخانه‌ها و حمله بر افراد ملکی، حمله بر تمدن است، حمله بر دین است، حمله بر عزت ملی است و هرکسی که مسؤولیت می‌گیرد، خاین است و از اسلام بی‌خبر است.

او افزود: صلح هدف ما است، هیچ کسی از ما کرده برای صلح اراده محکم‌تری ندارد اما خشونت راه ایجاد هم‌پذیری نیست، به چه دلیلی؟ وقتی مذاکره چند هفته بعد شروع می‌شود، چرا افراد بی‌گناه کشته می‌شوند؟ اگر سر من حمله می‌کنید حق دارید، به افتخار شهادت را قبول می‌کنم؛ اما نه سر افراد بیگناه، اولادها و دخترهای ما. این ظلم و فاجعه‌ای است که موجب رکود می‌شود، نه پیشرفت.

رییس‌جمهور خاطرنشان کرد: به‌زور و به جبر، کسی تسلیم نمی‌شود و از طالبان، خط تسلیمی نخواسته‌ایم، مذاکره خواستیم؛ آبرومندانه برای یک صلح پایدار. این‌ها هم باید قبول کنند که با افغان‌هایی طرف استند که همه اراده دارند.

این در حالی است که منابع از درون طالبان می‌گویند که امکان دارد دور هفتم گفتگوهای این گروه با امریکا، روز 24 ماه جولای در دوحه دوباره از سر گرفته شود و دو روز پس از آن هردو طرف به توافق هایی دست یابند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟