غنی خطاب به ربانی: استعفاء بده

  • انتشار: ۱۶ حوت ۱۳۹۵
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 19223

گزارش ها می رساند که بعد از بازگشت صلاح الدین ربانی وزیر خارجه از روسیه، رئیس جمهور غنی وی را به حضور نپذیرفته است و این باعث تیرگی روابط این دو شده، حتی آقای از وزیر خارجه خواسته است تا استعفا دهد.

به گزارش تلویزیون یک منبعی به این تلویزیون گفته است که رابطه‌ی اشرف غنی، رییس جمهور و صلاح‌الدین ربانی، وزیر امور خارجه‌ به تیرگی گراییده است و رییس جمهوری از آقای ربانی خواسته است که استعفا کند.

این منبع‌ همچنین گفته است “رییس جمهور غنی اعتمادش بر صلاح الدین ربانی را از دست داده و از او خواسته است که از مقامش کنار برود.”

به گفته‌ی این منبع، آقای ربانی بارها درخواست ملاقات کرده، ولی رییس جمهوری او را به دیدار نپذیرفته است.

این تنش‌ها پس از آن افزایش یافت که با برگشت آقای ربانی از سفر رسمی‌ روسیه، رییس جمهوری حتی پس از روزها او را برای گزارش‌دهی به حضور نپذیرفت.

منبع‌ افزود: “زمانی که آقای غنی پس از مدت زیادی حاضر به ملاقات با آقای ربانی شد، گزارش کاری‌ سفرش به روسیه مورد قبول رییس جمهوری قرار نگرفت و آقای غنی با عصبانیت بار دیگر از وزیر خارجه خواست که به دلیل کم‌کاری و بی‌کفایتی استعفا کند.”

اما نبی مصداق، مشاور مطبوعاتی ریاست جمهوری این موضوع را شایعه خواند و گفت: “به باور من رابطه‌ی رییس جمهوری و وزیر خارجه بسیار خوب است.”

آقای مصداق افزود: “تا اکنون رییس جمهوری و وزیر خارجه در این موضوع چیزی نگفته‌اند و یادداشت رسمی نیز در این مورد وجود ندارد.”

به گفته‌ی او؛ پس از سلب صلاحیت شدن آقای ربانی از سوی مجلس نمایندگان، آقای غنی این موضوع را به دادگاه عالی واگذار کرد؛ زیرا او نخواست که وزیر خارجه از مقامش برکنار شود.

مورد دیگر سفرهای رسمی و نشست‌های جهانی، چون نشست اخیر امنیتی مونیخ، است که وزیر خارجه در کنار رییس جمهوری در این نشست‌ها حضور نداشته است.

به باور آقای مصداق، موضوع اشتراک مقام‌ها در سفرهای رسمی، مربوط می‌شود به چگونگی سفر؛ زیرا گاهی برخی از مقام‌ها در سفرهای رسمی که باید می‌بودند، نبودند.

این در حالی است که چهار ماه پیش نیز رییس جمهوری در پی اجرایی نشدن شماری از دستور‌هایش از سوی وزیر خارجه، خواهان استعفای او شده بود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟