غنی: حامیان طالبان در پاکستان علنا ویرانی افغانستان را جشن می گیرند/ ۱۰ هزار جنگجو از پاکستان و بخش‌های دیگر وارد افغانستان شده اند

  • انتشار: ۲۶ سرطان ۱۴۰۰
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 116788

اشرف غنی، رئیس جمهور در نشست بین‌المللی آسیای مرکزی و جنوبی: اتصال منطقوی، فرصت‌ها و چالش‌ها» در تاشکند، پایتخت ازبیکستان گفت: سازمان‌ها و شبکه‌های حامی طالبان در پاکستان به‌گونه علنی ویرانی افغانستان را جشن می‌گیرند.

رئیس جمهور اظهار داشت: خلاف تضمین‌های مکرر عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان و جنرالان آن کشور، شبکه‌ها و سازمان‌های حامی طالبان در پاکستان ویرانی دارایی‌ها و توانایی‌های مردم و حکومت افغانستان را علنی جشن می‌گیرند.

اشرف غنی افزود: مقام‌های پاکستانی در گذشته گفته بودند که تسلط طالبان بر افغانستان را به سودشان نمی‌دانند و از نفوذشان برای کشاندن این گروه به میز مذاکره استفاده می‌کنند.

رئیس جمهور ضمن انتقاد از پاکستان به دلیل حمایت این کشور از طالبان عنوان کرد: براساس معلومات استخباراتی، اخیرا حدود ۱۰ هزار جنگجو از پاکستان و بخش‌های دیگر وارد افغانستان شده‌اند.

اشرف غنی اضافه کرد: طالبان روابط‌شان با دیگر گروه‌های تروریستی را قطع نکرده‌اند و برخلاف اعلامیه‌های دفتر سیاسی‌شان، از طریق افزایش حملات به دنبال محاصره اقتصادی شهرها هستند.

رئیس جمهور تاکید کرد که این وضعیت تا هر زمانی که ادامه یابد، آماده رویارویی با طالبان و حامیان‌شان هستند تا طالبان متوجه شوند که تنها راه‌حل، توافق سیاسی است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟