غنی: تلفات غیرنظامیان از سوی نیروهای امنیتی قابل قبول نیست

  • انتشار: ۱۹ حمل ۱۳۹۷
  • سرویس: امنیت و حوادثتیتر 2
  • شناسه مطلب: 39351

اشرف غنی رئیس جمهور در دیدار با تعدادی از مجروحان حادثه دشت ارچی ولایت کندز گفت که تلفات غیر نظامیان از سوی نیروهای امنیتی و دفاعی کشور قابل قبول نیست. رئیس جمهور می گوید که تدابیر برای جلوگیری از تلفات به غیر نظامیان بیشتر خواهد شد.

اشرف غنی عصر روز گذشته از شماری مجروحین رویداد ولسوالی دشت ارچی کندز که در حال حاضر در شفاخانه شهید محمد داوودخان تحت تداوی قرار دارند، عیادت کرد.

دفتر مطبوعاتی ارگ ریاست جمهوری با نشر خبرنامه ای نوشته است؛ رئیس جمهور غنی با تعدادی از مجروحان حادثه دشت ارچی ولایت کندز دیدار کرده است.

در خبرنامه گفته شده “اشرف غنی هنگام عیادت از مجروحان، طی صحبتی گفت که تحقیقات همه جانبه از چگونگی رویداد و تلفات ملکی از سوی هیات موظف با سرعت، جدیت و دقت تمام، انجام می شود.”

حمله نیروی هوایی ارتش افغانستان به مدرسه دینی هاشمیه در ولایت کندز در روز ۱۳ حمل به کشته و زخمی شدن ده‌ها تن از شهروندان غیرنظامی و شماری از جنگ‌سالاران طالبان انجامید. آمار کشته شدگان این حمله در دشت ارچی قندوز ۵۵ تن اعلام شده، اما برخی شاهدان شمار قربانیان این حادثه را بیش از ۱۰۰ نفر اعلام کرده‌اند.

اما وزارت دفاع افغانستان اعلام کرده است که مکانی که مورد هدف قرار گرفته نه مدرسه دینی بوده و مسجد، بلکه محل تجمع طالبان بوده است و تعدادی از اعضای ارشد طالبان در این مکان حضور داشته است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟