غنی از خانواده های قربانیان حمله هوایی در دشت ارچی کندز معذرت خواهی کرد

  • انتشار: ۲۶ ثور ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 42155

رئیس جمهور اشرف غنی در دیدار با خانواده های قربانیان رویداد دشت ارچی گفت که حکومت افغانستان به خاطر این رویداد معذرت خواهی می کند.

ارگ ریاست جمهوری با نشر خبرنامه ای نوشته است “رئیس جمهور اشرف غنی در دیدار با بزرگان، علمای دینی و خانواده های قربانیان افراد ملکی رویداد دشت ارچی، ضمن غمشریکی با آنان گفت حکومت، بابت رویداد دشت ارچی معذرت می خواهد. ”

رئیس جمهور گفت: حکومت افغانستان به‌خاطر وقوع این رویداد معذرت می‌خواهد، زیرا تفاوت میان فتنه‌گران و حکومت قانونی همین است که حکومت قانونی از اشتباهاتی که در حق ملت صورت گرفته، معذرت می‌خواهد.

رئیس‌جمهور به مسئولین مربوطه هدایت‌داد که به قربانیان ملکی رویدادهای متذکره رسیدگی بیشتر صورت گیرد. وی افزود که حکومت برعلاوۀ جبران خسارات وارد شده به مدرسه متذکره، منار یادبود به نام شهدا و مسجد جامع برای مردم آسیب دیدۀ منطقه، اعمار می‌کند.

اشرف غنی گفت که اگر طالبان فکر می‌کنند در میان مردم ریشه دارند، پس در پروسه انتخابات سهیم شوند و از جنگ، کشتار هموطنان ما و ویرانی کشور دست بردارند. وی افزود که جنگ اصول دارد، اما طالبان به هیچگونه اصولی پابند نیستند و حتی بالای مساجد، مردم عام، زنان، اطفال و اماکن عام‌المنفعه، حملات را انجام می‌دهند.

اواسط ماه حمل نیروهای هوایی ارتش به محلی که گفته می شد ده ها عضو طالبان در آن حضور داشته، حمله هوایی کرد، به گفته مقامات در وزارت دفاع در آن حمله ده ها عضو طالبان از جمله تعدادی از فرماندهان محلی این گروه کشته شد.

وزارت دفاع افغانستان آن زمان گفته بود که در این حمله هوایی ۳۰ جنگجوی طالبان که در یک جلسه جمع شده بودند، کشته شدند. این وزارت کشته شدن افراد ملکی را رد کرده بود، اما بعداَ دفتر والی کندز تایید کرده بود که افراد ملکی نیز در میان کشته شدگان حادثه بودند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟