غنی: از آغاز حکومت وحدت ملی ۴۵ هزار سرباز افغانستان کشته شده اند

  • انتشار: ۶ دلو ۱۳۹۷
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 52917

رییس جمهور غنی که برای شرکت در مجمع اقتصادی جهان به شهر داوس سوئیس سفر کرده است در حاشیه نشست اقتصادی داووس گفت: از آغاز حکومت وحدت ملی تاکنون، ۴۵ هزار نیروی امنیتی افغانستان جان باخته است.

وی تلفات سنگین نیروهای امنیتی افغانستان را با تلفات نیروهای خارجی در سال های اخیر مقایسه کرد و اظهار داشت: «از زمانی که من رئیس جمهور شده ام ۴۵ هزار پرسنل نیروی امنیتی افغانستان قربانی هایی جنگ را پرداخته اند در صورتی که آمار قربانیان عساکر بین المللی کمتر از ۷۰ نفر بوده است؛ این نشان می‌دهد که جنگ واقعی را کی انجام می‌دهد.»

اشرف غنی تاکید کرد که نیروهای امنیتی افغانستان بار جنگ کنونی در برابر هراس افکنی را به دوش می‌کشند.

وی همچنین بیان داشت که آمریکا به خاطر دلایل دیگر به این کشور آمده است و ماموریت اصلی آنها دفاع از افغانستان نیست.

رئیس جمهور در خصوص مذاکره مقامات آمریکایی با نمایندگان طالبان نیز گفت: گفتگوهای مقامات آمریکایی و نمایندگان طالبان بدون حضور حکومت افغانستان و کشورهای منطقه بی نتیجه خواهد بود.

اشرف غنی تاکید کرد: قضیه افغانستان ابعاد ملی، همسایگی، منطقه ای، اسلامی و بین المللی دارد و اگر به تمام این ابعاد رسیدگی نشود، حل کردن تنها یک بُعد قضیه افغانستان کافی نخواهد بود.

پیش از این، شورای عالی صلح افغانستان نیز از آمریکا خواسته بود روند مذاکرات خود با طالبان را متوقف کند زیرا این مذاکرات بدون حضور دولت افغانستان نتیجه ای نخواهد داشت.

گفتنی است که ششمین روز از این دور مذاکرات آمریکا و طالبان در قطر، امروز نیز ادامه می یابد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟