غنی: آتش بس تمدید می شود

  • انتشار: ۲۶ جوزا ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیامنیت و حوادثتیتر 1
  • شناسه مطلب: 43906

رئیس جمهور اشرف غنی لحظاتی قبل در پیامی آتش بس را بعد از تاریخ اعلام شده قبلی دوباره تمدید کرد. جزئیات این آتش بس به زودی اعلان خواهد شد. پیش از این رئیس جمهور از تاریخ 27 ماه رمضان تا پنجم عید را زمان آتش بس در مقابل طالبان اعلام کرده بود. و طالبان متقابلا سه روز عید این آتش بس را پذیرفته بود.

اشرف غنی رئیس جمهور لحظاتی قبل در پیام ویدیویی گفت که برای احترام به‌ عید فطر، ابتدا از روز چهارم عید، آتش‌بس تمدید خواهد شد.

او گفت، جزئیات تمدید آتش‌بس به زودی منتشرمی‌شود. رئیس جمهوری افغانستان از طالبان نیز خواست که آتش‌بس سه روزه شان را تمدید کنند.

آقای غنی افزود، دولت افغانستان برای احترام به آتش‌بس و ابراز حسن نیت، دیروز ٤٦ زندانی طالبان را آزاد کرد. ولی او در ادامه گفت، به قوای مسلح در سراسر کشور هدایت داده می‌شود تا در مقابل هر نوع حمله و تعرض، برای تامین امنیت مردم و دفاع از وطن آمادگی قاطع و همه جانبه داشته باشند.

این آتش بس در حالی اعلام می شود که در روزهای عید تعدادی از اعضای طالبان وارد شهرها شده و با مردم و خانواده هایشان دیدار کردند. رویترز می نویسد این دیدارها در حالی اتفاق افتاد که دو طرف در اقدامی بی سابقه آتش بس سه روزه طی تعطیلات عید فطر اعلام کردند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟