عینکی های مشهور جهان

  • انتشار: ۱۲ سنبله ۱۳۹۹
  • سرویس: اطلس پلاس
  • شناسه مطلب: 93668

اختراع عینک شاید همانند کشف آتش و اختراع چرخ اهمیت زیادی برای بشر نداشته باشد اما برای خود عینکی ها حتی بیشتر از این چیزها اهمیت دارد.

عینک اختراع هوشمندانه و لازمی بود که به بخش قابل توجهی از مردم جهان توانایی ادامه زندگی داد. از همان ابتدای اختراع عینک، سازندگان آن، عینک را طرح ها و مدل های مختلفی روانه بازار کرد به گونه ای که هم اکنون هزاران مدل عینک توسط هزاران کارخانه در سرتاسر دنیا تولید می شود و در اختیار عینکی ها قرار می گیرد.

عینکی های مشهور جهان
عینکی های مشهور جهان

یک نکته مهم درباره عینک این بود که پس از اختراع آن شمای از افراد مشهور نیز عینک به چشم زدند.

آن ها به واسطه ضعف در سیستم بینایی شان به سراغ عینک رفتند و مشتری این کالای حیاتی شدند. اما نکته جالب این بود که سلیقه شماری از آن ها در انتخاب نوع خاصی از عینک موجب شد تا بیشتر دیده شوند و حتی با همان عینک در اذهان مردم باقی بمانند.

در واقع می توان گفت عینک کسانی همچون شهید چمران به بخشی از شخصیت وی تبدیل شده است. در این مقاله می خواهیم شما را با شماری از مشهورترین عینکی های جهان آشنا کنیم.

جانی دپ

کاپیتان جک اسپارو یا آقای جانی دپ (Johnny Depp) که این روزها پنجاهمین سال زندگی خود را می گذراند، یکی از مشهورترین عینکی های جهان است.

او سلیقه ویژه ای در انتخاب عینک دارد و هواداران بی شمارش از وی در انتخاب عینک الهام می گیرند. جانی دپ یکی از مشتریان ثابت قدم عینک هایی با طراحیHorn-Rimmed  بوده و هست.

این مدل از عینک ها جذابیت خاصی به او داده اند. عینک های خاصی که بازیگر قهرمان مجموعه فیلم های دزدان دریایی کارائیب به چشم می زند وی را به یکی از عینکی های مشهور دنیا مبدل کرده اند.

سارا پیلین

سارا لوئیز هیث پیلین (Sarah Palin) از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۹ نیز فرماندار ایالت آلاسکا ایالات متحده آمریکا بود. وی علاوه بر فعالیت سیاسی، به نویسندگی نیز مشغول است.

اما عمده شهرت پیلین در ایران به زمانی بر می گردد که وی نامزد حزب جمهوری خواه برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۰۶ بود. پیلین یکی دیگر از عینکی های مشهور جهان است که از وی فیلم مستند جنجالی نیز تولید شده است.

عینکی های مشهور جهان
عینکی های مشهور جهان

جالب اینجاست که عینک به نوعی برندی برای پیلین محسوب می شود. وی معمولا عینک های بدون فریم به چشم می زند. عینک های مورد استفاده این سیاستمدار آمریکایی جزو عینک های سبک محسوب می شوند که با آلیاژ بتاتیتانیوم ساخته می شوند.

بیل گیتس

شاید باشند کسانی که جانی دپ و یا سارا پیلین را نشناسند اما بعید است کسی بیل گیتس (Bill Gates) را نشناسد.

حتی اگر کسی او را به عنوان موسس شرکت مایکروسافت و یا مخترع سیستم عامل ویندوز نشناسد، صد درصد او را به عنوان ثروتمندترین مرد جهان می شناسد.

هوادارن بیل گیتس او را با عینکش می شناسند. بیل گیتس که امروزه در مَثَل ها جای قارون را گرفته و به مثال و نمادی برای اشاره به ثروت بی کران تبدیل شده، از طرفداران عینک شخصیت اصلی فیلم ناپلئون دینامیت (Napoleon Dynamite) و همچنین عینک های کائوچویی مستطیلی شکل کوچک می باشد.

دنیس تیلور

بسیاری معتقدند دنیا هنوز اسنوکر بازی همچون دنیس تیلور (Dennis Taylor) به خود ندیده است. ا

لبته این ادعا اندکی اغراق آمیز است مگر در صورتی که رونی اسولیوان (Ronnie O’Sullivan) را زیر خاک کنیم. البته اینجا نه کاری به مهارت تیلور در اسنوکر داریم و نه می خواهیم با هوادارن او کل کل کنیم.

نکته جالب توجه برای ما درباره تیلور عینک خاصی است که او معمولا به چشم می زند؛ عینکی مربعی شکل و بسیار بزرگ با یک فریم کائوچوئی بی رنگ یا بدون فریم که بخش بالایی شیشه های آن تقریبا پیشانی وی را می پوشاند.

این عینک به نمادی برای این اسنوکر باز بازنشسته تبدیل شده و هوادارانش را به استفاده از آن جذب کرده است.

بادی هالی

شاید چارلز هاردین هالی (Buddy Holly) این روزها آنقدر در میان ایرانی ها مشهور نباشد اما در زمان خود شخصیت مشهوری بوده است. درباره شهرت وی همین بس که او بیشترین تاثیر را بر جان لنون « John Lennon» داشته است.

اما اینکه خود جان لنون کیست را باید صبر کنید تا در مقاله ای که درباره گروه «بیتل ها» در اطلس پلاس نوشتیم، بخوانید. هالی یک موسیقیدان، نوازنده و خوانندهٔ آمریکایی بود که سبک موسیقی «راک اند رول» را به همراه الویس پریسلی « Elvis Presle» و چند خواننده دیگر بنیان گذاشت. هالی در زمان خود یکی از عینکی های مشهور جهان بود که معمولا عینک های مدل ویفرر به چشم می زد. این مدل از عینک ها تا سال ها بعد از مرگ وی در میان اهالی موسیقی شهرت داشت.

وودی آلن

وودی آلن (Woody Allen) یکی از مشهورترین نمایشنامه نویسان، کارگردانان و بازیگران سینمای جهان است.

عینکی های مشهور جهان
عینکی های مشهور جهان

او که با فیلم های مشهوری همچون آنی هال، منهتن، نیمه ‌شب در پاریس، هانا و خواهرش و … در آسمان سینمای جهان می درخشد، علاوه برتاثیر گذاری بسیار بر فرهنگ و جامعه آمریکا، یکی از مشهورترین عینکی های جهان است.

وودی آلن از طرفداران عینک های برند اسکات است و معمولا فریم هایی کائوچویی و به رنگ سیاه بر چشم می زند. همه اهالی سینما این کمدین مشهور آمریکایی را با همان عینک خاصی که به چشم می زند می شناسند.

استیو جابز

اگر هیچ کدام از کسانی که در بالا معرفی کردیم را نشناسید، مطمئنا استیو جابز (Steve Jobs) را می شناسید.

محض اطلاع استیو جابز همان کسی است که گوشی های تلفن همراه اپل طراحی کرده است. جابز یک مدیر توانا و مخترعی خلاق بود که شرکت اپل را بنیان گذاشت و با تولید محصولاتی همچون آی‌پد، آی‌فون و آی‌پاد به شهرتی جهانی دست پیدا کرد.

جابز مهاجری سوریه ای بود که توانست با تلاش و پشتکار بسیار در نظام اقتصادی به شدت بی رحم آمریکا به نقطه اوج پیشرفت برسد.

جابز عینک هایی بدون فریم و با عدسی گرد به چشم می زد. این مدل عینک به برند و مشخصه ای برای جابز تبدیل شد و او را به یکی از مشهورترین عینکی های جهان مبدل کرد.