عکس‌العمل های مختلف “ولسی جرگه” در پیوند به آغاز روند توزیع تذکرۀ الکترونیکی

  • انتشار: ۱۵ ثور ۱۳۹۷
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 40986

به گزارش خبرگزاری اطلس،روند توزیع تذکره الکترونیکی در افغانستان با عکس العمل‌های مختلف اعضای ولسی جرگه روبه‌رو شده‌است.

در ادامه اختلافات به‌خاطر آغاز روند توزیع تذکره الکترونیکی، اعضای ولسی جرگه افغانستان نیز در رابطه به این روند دیدگاه‌های مختلف دارند.

برخی اعضای این جرگه توزیع تذکره الکترونیکی را یک روند غیر قانونی، تقلب و جعل هویت دانسته و روی متوقف شدن این روند تأکید کردند اما شماری دیگر اعضای ولسی جرگه از این پروسه حمایت کردند.

عبدالطیف پدرام از جمله وکلای مخالف این روند در جلسه عمومی این جرگه چنین گفت:

عبداللطیف پدرام

“بدون تردید کاری را که آقای غنی انجام داد جعل کردن هویت مردم افغانستان است و یک تقلب بزرگ در تمام تاریخ افغانستان است.”

اظهارات آقای پدرام با عکس العمل‌های مختلف اعضای ولسی جرگه روبه‌رو شد.

عبدالرحیم ایوبی یکتن دیگر اعضای ولسی جرگه گفت، آقای پدارم باید واضح نماید که وی خراسانی را می‌خواهد که حالا یکی از خواسته‌های داعش است.

او افزود:

“ما در جنگ با داعش هستیم که خراسان را می‌خواهد حالا ما از آقای پدرام می‌خواهیم تو هم همان خراسان را می‌خواهی که داعش می‌خواهد یا کدام خراسان دیگر آخر این ملت کی است.”

از سوی هم عبدالقادر زازی وطندوست یکتن دیگر از اعضای ولسی جرگه می‌گوید، به اساس قانون اساسی افغانستان هر فردیکه خود را افغان نمی‌داند باید عضویت‌اش در ولسی جرگه سلب شود.

این در حالیست که روز پنجشنبه گذشته روند توزیع تذکره‌های الکترونیکی رسماً آغاز شد و رئیس جمهور غنی نیز نخستین تذکره را دریافت کرد.

در همین حال شماری دیگر از اعضای ولسی جرگه از عبدالرؤف ابراهیمی رئیس این جرگه بخاطر اخذ تذکره انتقاد کردند اما آقای ابراهیمی در این باره چنین گفت:

عبدالروف ابراهیمی

​”افغانستان خانه بزرگ ملت است، شما حق ندارید که برای من بگوید که چرا رفتی و تذکره الکترونیکی را اخذ کردی این حق من است.”

پیش از این عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه به آغاز این روند مخالفت کرده و آن‌را نا مشروع خواند.

شاه حسین مرتضوی معاون سخنگوی ریاست جمهوری به رادیو آزادی گفته است، روند توزیع تذکره الکترونیکی بدون تأخیر و مانع ادامه خواهد یافت.

اداره ثبت و احوال نفوس افغانستان گفته است، این روند ادامه می یابد و اختلافات رهبران حکومت بالای روند توزیع تذکره تاثیر نخواهد داشت.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟