عمل به فتواهای تکفیری ها باید از نظر قانونی جرم تلقی شود

  • انتشار: ۱۰ جوزا ۱۳۹۴
  • سرویس: بین المللتیتر 1
  • شناسه مطلب: 5900
کنفرانس یمن و حجاز

به گزارش خبرگزااری اطلس، شرکت کنندگان در کنفرانس یمن و حجاز اعلام کردند عمل به فتواهای تکفیری ها باید از نظر قانونی جرم تلقی شود.

شخصیت های بارز اسلامی ، علما و روحانیون اهل سنت در کنفرانس یک روزه یمن و حجاز که در شهر اسلام آباد پاکستان برگزار شد اعلام کردند : مجلس پاکستان باید اجرای فتواهای تکفیری ها بر علیه مسلمانان را جرم اعلام کند .

شرکت کنندگان در این کنفرانس تاکید کردند : جماعت تکفیری از امت اسلامی فاصله دارند و از مسلمانان نیستند . آنان اقدامات نظری و عملی تکفیری ها را برخلاف آموزه های دین اسلام دانسته و منطبق با نظرات صهیونیسم و امریکا دانستند .

در این کنفرانس که رییس و دبیر جماعت اهل حرم پاکستان و علمای برجسته اهل سنت شرکت داشتند در محکومیت تجاوز عربستان به یمن و لزوم اجرای آتش بس فوری و ارسال کمک های بین المللی برای مردم یمن سخنرانی کردند .

موضع گیری های معتدل و روشنگرانه علماء و روحانیون اهل سنت پاکستان درحالی صورت می گیرد که دولت عربستان سعودی در ماه گذشته تلاش فراوانی برای جلب نظر علماء ، دولت مردان و مردم پاکستان برای همکاری با آنان و مشارکت در حمله یمن نموده است.

در ماه گذشته تقریبا هر روز یک پرواز اختصاصی از ریاض به شهرهای مختلف پاکستان انجام گرفته است و دولت عربستان با ارسال هدایای نقدی و وعده های مختلف ، سعی در جذب نخبگان پاکستانی نموده اند .

گفته می شود ؛ در سفر امام جماعت مسجد النبی به پاکستان مبلغی در حدود 100 ملیون دلار بصورت هدیه به شخصیت های مختلف سیاسی ، اجتماعی و مذهبی پرداخته شده است تا موضع گیری های افراد به نفع اقدامات عربستان انجام شود .

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟