عملیان منصوری طالبان و واکنش وزات دفاع

  • انتشار: ۹ ثور ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 21413

طالبان با انتشار اعلامیه ای گفته است، بزودی عملیاتی را تحت نام منصوری آغاز خواهند کرد، در واکنش به این اعلامیه طالبان وزات دفاع ملی می‌گوید که این عملیات جز تخریبات بیشتر و تلفات مردم نتیجه‌ی نخواهد داشت.

گروه طالبان از آغاز عملیات جدید بهاری به نام منصوری که از نام رهبر پیشین این گروه گرفته شده است، خبر داده اند و می‌گویند که این گروه تاکتیک‌های متفاوتی را نسبت به سال‌های گذشته به کار خواهد برد.

در خبرنامۀ این گروه آمده است، از آن‌جایی که در زمان قیادت ملااخترمحمد منصور، رهبر پیشین طالبان، این گروه به موفقیت‌هایی دست یافتند، نام این عملیات را «منصوری» گذاشته‌اند.

در این خبرنامه آمده است، طرح‌های نظامی آنان در این عملیات «در ضربه‌زدن به دشمن، کشتن، زنده‌دستگیرکردن و راندن» عملی خواهد شد و در عملیات دست به «تکتیک‌های جنگ‌های چریکی، عملیات دسته‌جمعی استشهادی و حملات هدفمند، نفوذی و عملیات انفجاری» خواهند زد.

واکنش وزات دفاع

در اعلامیه وزارت دفاع آمده است: “تبلیغات واهی عناصر تروریستی مانند گذشته فقط تخربیات بیشتر و تلفات مردم بی بضاعت افغانستان را در بر خواهند داشت”

دولت وزیری می‌گوید نیروهای دفاعی و امنیتی افغانستان با استفاده از ظرفیت‌های موجود، همه نقشه‌های تروریستی تحت واژه”منصوری” را خنثی خواهند کرد.

این وزارت روز گذشته در یک اعلامیه نگاشته است که نیروهای امنیتی افغانستان در طول ۲۴ ساعت گذشته در جریان عملیات در شماری از ولایت‌های کشور، ۸۴ مخالف مسلح به ۴۵ داعشی را کشته اند.

این عملیات درمربوطات ولایات ننگرهارهای کاپیسا، لغمان، پکتیا، لوگر، کندهار، ارزگان، زابل، هرات، بادغیس، بلخ، کندز، سرپل، بغلان، بدخشان، تخار، کابل و هلمند به حمایت قوت‌های توپچی وهوایی راه اندازی شده است.

این در حالیست که طالبان سال قبل، عملیات بهاری خویش را با نام عمری آغاز کرده بود.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟