عملیات گسترده و همه جانبه برای محاصره داعش در عراق

  • انتشار: ۲۸ جوزا ۱۳۹۴
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 6436

وزارت کشور عراق از کشته شدن 34 تن از عناصر مسلح تروریست و زخمی شدن شماری از آنان از جمله شماری از سرکرده های داعش، در حمله هوایی جنگنده های عراقی به یک پایگاه نظامی در شهر هیت در غرب الانبار خبر داد.

به گزارش خبرگزاری الس به نقل از العالم، نیروهای مشترک عراقی، در حال پیشروی در صحرای شمال الانبار به سمت مرزهای سوریه هستند. این عملیات که در تاریخ نظامی بی سابقه است، به منظور محاصره داعش در شهرهای الانبار صورت می گیرد.

نیروهای مشترک عراقی، عملیات پیشدستانه در صحرای میان استان صلاح الدین و الانبار را با هدف پاکسازی مخفی گاه های عناصر مسلح در شرق الکرمه دردستور کار قرارداده اند.

این نیروها، همچنین موفق شدند روستاهای الزباده، الجمیلات و بخش های گسترده ای از الجزیره و البادیه را آزاد کنند که پیش ازاین به مثابه پل عناصر داعش برای رفتن به غرب صلاح الدین استفاده می شد.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم، نیروهای عراقی، حرکت از استان صلاح الدین به سمت مرزهای الانبار را آغاز کردند تا ضمن پاکسازی آن از عناصر تروریست داعش، آنها را  در فلوجه و الرمادی محاصره کنند.

فرماندهان عراقی تاکید کردند که این مناطق، به دلیل وسعت و امکان مخفی شدن در آن قرارگاه مهم داعش به شمار می رود.

«ابوجنان المنصوری» فرماندۀ تیپ دوم گارد ویژه، روز پنجشنبه به خبرنگار شبکه العالم گفت: این عملیات، در درجه نخست، پیشدستانه و زمینه ساز است. ما باید اطمینان حاصل کنیم که در صورت پیشرویِ نیروها به سمت فلوجه و الکرمه و استان الانبار و الرمادی، از پشت سر کاملا امنیت دارند.

شرایط دشوار طبیعت و گرمای شدید هوا و مالرو بودن جاده ها، هیچیک جلوی ادامه پیشروی نیروهای عراقی را نگرفت و پیشروی بر اساس نقشۀ از پیش تعیین شده، همچنان در جریان است و تاکنون به تصرف یک کارگاه بمب سازی منجر شده است. بسیاری از بمب هایی که در مسیر پیشروی نیروهای عراقی کنار جاده ها کار گذاشته شده بود، از همین کارگاه بود.

«عماد طالب عبد» عضو یگان خنثی سازی بمب در بسیج مردمی عراق، در این خصوص به شبکه العالم گفت: چند منزل بمب گذاری شده و همچنین کارگاه بمب سازی داعش را تصرف کردیم. در مسیر پیشروی نیز با چند خودروی بمب گذاری شده مواجه شدیم.

با پیشروی نیروهای عراقی به سمت الانبار، وسعت اراضی تحت اشغال عناصر داعش روز به روز کاهش می یابد، به طوری که طی دو هفتۀ گذشته، داعش، بیش هفتصد و پنجاه کیلومتر از اراضی بیابانی میان صلاح الدین و الانبار را از دست داده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟