عملیات پاکسازی قندوز ادامه دارد

  • انتشار: ۱۶ میزان ۱۳۹۴
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 10525

پولیس ولایت قندوز در شمال افغانستان می‌گوید بخش‌های بیشتری از مرکز این ولایت از حضور طالبان پاکسازی شده است.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از بی بی سی، سید سرور حسینی، سخنگوی فرماندهی پولیس قندوز گفت سه‌شنبه شب شمار بیشتری از نیروهای کماندویی اردوی ملی افغانستان پس از باز شدن شاهراه قندوز- بغلان، به قندوز رسیدند.

او افزود که در نتیجه عملیات سه‌شنبه شب، مناطق اطراف بیمارستان، خاکنی، کوتی گرد و مسیر میدان اصلی شهر تا منطقه بالاحصار از حضور مخالفان مسلح پاکسازی شده است.

محمد قسیم جنگل‌باغ فرمانده پلیس قندوز هم گفت در این عملیات ۱۵ عضو گروه طالبان کشته شدند.

تاکنون آمار دقیقی از تلفات مخالفان مسلح و نیروهای امنیتی در جنگ قندوز اعلام نشده، اما مقام‌های این ولایت پیش از این گفته بودند که از آغاز درگیری‌ها در این شهر حدود ۴۰۰ عضو گروه طالبان کشته و ۱۰۰ نفر بازداشت شده اند.

ده روز پیش شهر قندوز به دست طالبان افتاد و دو روز بعد عملیات پس گیری این شهر آغاز شد. اما درگیری‌ها تاکنون در سطح شهر ادامه دارد.

برخی از شهروندان قندوز به رسانه ها گفته اند که اکنون بیش از نود درصد شهر در دست نیروهای دولتی است، اما برخی دیگر ادعا کرده اند که طالبان در خانه ها به خصوص در نواحی اول و دوم شهر مستقر شده اند و شبانه به نیروهای دولتی حمله می‌کنند.

در کابل، گروه های خیریه تلاش هایی را برای جمع آوری کمک‌های فوری و اهدای خون به قربانیان درگیری های قندوز آغاز کرده اند. با گذشت هر روز، شمار آوارگان جنگ قندوز بیشتر می شود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟