عملیات همه جانبه برای آزادسازی قندوز

  • انتشار: ۷ میزان ۱۳۹۴
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 10107

پس از آنکه اکثر مناطق و محلات شهر قندوز به دست شبه‌نظامیان طالبان افتاد، اینک عملیات بازپس‌گیری از بامداد امروز آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری اطلس نیروهای امنیتی که تا اوایل بامداد، تنها در تپه‌های مربوط به فرودگاه شهر قندوز و منطقه «بالاحصار» مشغول نبرد بودند، با همکاری نیروهای کمکی از ۵ منطقه حملات خود را آغاز کرده‌اند.

نیروهای کمکی از ولایت تخار که در همسایگی قندوز قرار دارد، شام روز گذشته در فرودگاه قندوز رسیده بودند و همچنین نیروهای کمکی از «بغلان»، «کابل» و «بلخ» در جریان شب گذشته وارد فرودگاه شده‌اند.

این نیروها در هماهنگی کامل با نیروهای افغان مستقر در قندوز عملیات شدیدی را آغاز کرده و گفته می‌شود طالبان در چندین محل شهر قندوز شکست خورده‌اند.

خبرنگاران محلی در تماس با رسانه ها گفتند: از بامداد امروز که عملیات بازپس‌گیری نیروهای افغان در قندوز آغاز شده، آنها توانستند شبه‌نظامیان طالبان را از فرماندهی پلیس بیرون برانند.

پس از فرماندهی پلیس، نیروهای افغان توانستند به زندان ولایت قندوز که شبه‌نظامیان در جریان روز گذشته حدود ۷۰۰ زندانی را از آن آزاد کرده بودند، تسلط پیدا کنند.

«میرعلم خان» فرمانده جهادی که با نیروهای خود وارد نبرد با طالبان شده بودند، حوالی ساعت یک شب گذشته توانستند منطقه «پل الچپن» را به دست گیرند.

با این حال، چندین فرمانده جهادی دیگر نیز در شهر مشغول نبرد با شبه‌نظامیان طالبان بسر می‌برند.

خبرنگاران محلی تأکید کرده‌اند که در جریان شب گذشته صدها جوان ساکن ولایت‌های شمالی برای حمایت از آزادی شهر قندوز وارد فرودگاه شده و با پوشیدن لباس رزم وارد نبرد با طالبان شده‌اند.

به نقل از صفحه افغانستان فارس،تاکنون مقام‌های امنیتی حضور جوانان در صفوف جنگ را تأیید و یا تکذیب نکرده‌اند، با این حال، شهروندان قندوز در جریان این نبرد آسیب‌های زیادی را متحمل شده‌اند و خسارات و تلفات آن تاکنون از سوی هیچ مقامی اعلام نشده است.

گفته می‌شود، شب گذشته شب وحشت و دهشت در قندوز بود و صدها خانه و مغازه در آتش سوخته و بر اساس گزارش تأیید ناشده‌ای ساختمان رادیو «روشنی» نیز در شعله‌های آتش سوخته است.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟