عملیات نظامی ارتش پاکستان در نزدیکی مرز با افغانستان

  • انتشار: ۲۶ اسد ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 14947

ارتش پاکستان به منظور تقویت حضور نظامی خود در منطقه دره راجگال و  برای جلوگیری از ترددهای مرزی افغان های غیر قانونی، روز سه شنبه از انجام عملیات نظامی نیروهای خود در نزدیک مرز افغانستان خبر داد.

دره ‘راجگال’ در مناطق کوهستانی در مناطق قبیله ای خیبر و در مرکز مشترک پاکستان و افغانستان واقع شده است و بنا بر گزارش ارتش پاکستان، محلی برای تردد غیرقانونی و ورود اتباع افغان به داخل خاک پاکستان است.

این عملیات ارتش، همزمان با تلاش دولت پاکستان و برای تحت فشار قرار دادن اتباع و مهاجران افغان و اخراج کردن آنان از خاک پاکستان انجام شده است.

ارتش پاکستان از دولت افغانستان می خواهد اقدام های موثرتری برای بازگرداندن مهاجران افغان به کشور انجام دهد.

در روزها و ماه های اخیر، اخباری مبنی بر دستگیری چندین تبعه افغان به اتهام جاسوسی در پاکستان منتشر شد. انتشار و برجسته کردن چنین اخباری با هدف فشار وارد کردن بر مهاجران افغان و زمینه سازی برای اخراج آنان از پاکستان انجام می شود.

در شرایط کنونی حدود یک و نیم میلیون مهاجر افغان ثبت نام شده و دارای مدارک اقامت در پاکستان به سر می برند. تقریبا همین تعداد افغان هم بطور غیرقانونی و ثبت نام نشده در پاکستان هستند.

پیش از این، ضرب الاجل تعیین شده از سوی پاکستان برای بازگشت مهاجران افغانستان، روز 31 ژوئن بود اما دولت پاکستان آن را شش ماه دیگر و تا 31 دسامبر، تمدید و اعلام کرده است که کارت اقامت مهاجران افغان بعد از این تاریخ جدید، دیگر تمدید نخواهد شد و تمدید نشدن کارت ها، به منزله غیرقانونی بودن ادامه حضور مهاجران در پاکستان خواهد بود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟