عملیات مشترک دو قول اردو علیه طالبان در غرب کشور راه‌اندازی شد

  • انتشار: ۹ ثور ۱۳۹۷
  • سرویس: امنیت و حوادث
  • شناسه مطلب: 40434

فرمانده قول اردوی ۲۰۷ ظفر در غرب کشور می‌گوید که عملیات مشترک تحت نام «هدف واحد» با قول اردوی ۲۰۹ شاهین، در راستای سرکوب مخالفان مسلح موثر تمام شود.

نورالله قادری، فرمانده این قول اردوی به خبرنگاران گفت که هم اکنون عملیات «هدف واحد» در ولایت بادغیس جریان دارد.

این درحالی است که عملیات مخالفان مسلح در شماری از ولسوالی‌‌های ولایت بادغیس تشدید یافته است. در هفته گذشته منطقه گلچین و لنگر در ولسوالی قادس به دست طالبان مسلح سقوط کرد.

فرمانده قول اردوی ۲۰۷ ظفر اطمینان می‌دهد که مخالفان مسلح در بادغیس توانایی رویارویی با نیروهای دولتی را ندارند و سرکوب خواهند شد. به گفته او، در چند روز گذشته ۱۳ طالب در این ولایت کشته شده‌اند.

فراه در غرب کشور یکی دیگر از ولایت‌های می‌باشد که در سال جاری گواه شدیدترین حملات مخالفان مسلح بر مواضع نیروهای دولتی بوده است.

پیشتر عملیات گسترده نیروهای افغان با پشتیانی هوایی نیروهای حمایت قاطع در ولسوالی بالابلوک راه‌اندازی شد، اما به باور شماری از اعضای شورای ولایتی فراه به شمول فرید بختور، رییس شورای ولایتی این ولایت، این عملیات در راستای سرکوب مخالفان مسلح موثر نبوده است.

اما فرمانده قول اردوی ۲۰۷ ظفر بر موثریت این عملیات پاکسازی در ولسوالی بالابوک تاکید دارد. به باور او، طالبان در این عملیات متقبل تلفات سنگین شد‌ اند. او افزود که در عملیات فراه ۷۰ مخالف مسلح کشته شده‌اند.

این درحالی است که چند روز پیش طالبان با نشر اعلامیه‌ی از آغاز عملیات تابستانی‌شان تحت نام «خندق» خبر داده‌اند. همه ساله با گرم شدن هوا، حملات مخالفان مسلح افزایش می‌یابد.

با این وجود، محمد جمعه عدیل، فرمانده زون ۶۰۶ انصار در غرب کشور در گفت‌وگو با خبرنگاران، اطمینان می‌دهد که طالبان مسلح توانایی رویارویی با نیروهای دولتی در غرب کشور را ندارند.

فراه و بادغیس از جمله ولایت‌های ناامن در غرب کشور شمرده می‌شوند. هم اکنون طالبان مسلح در بخش‌های از این ولایت‌ها حضور فعال دارند و هرازگاهی دست به تحرکاتی علیه نیروهای دولتی می‌زنند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟